Zoeken Vraag het forum

HELP ME ALSJEBLIEFT!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo lieve mensen,

Ik ben een jongen van 18 jaar met verschillende problemen waar ik zo veel moeite mee heb dat ik het leven niet meer zie zitten.

Ik heb sinds April 2014 een vriendin. Ik had dit niet zien aankomen maar alles ging perfect, ik vroeg haar en ze zei ja, op dit moment was ik de gelukkigste jongen op aarde! Nu ben ik ruim 5 maanden met haar en nog steeds super verliefd en superblij met haar. Zei is dat ook op mij.Het probleem is dat als ik zonder haar ben ik haar super erg mis en ik mezelf verveel. Als ik met haar ben maakt het me allemaal niets uit want ik ben met haar en samen iets doen is altijd leuker vind ik:). Als ik zonder haar ben kijk ik om het half uur op mijn mobiel, ook al weet ik dat hij niet is afgegaan! Ik kijk dan of ze me whatsappje gelezen heeft en of ze al online is geweest, als ze online is geweest en niet gereageerd heeft voel ik me meteen niet fijn. Ik ben bang dat ze als ze uitgaat vreemdgaat terwijl ik haar wel vertrouw, ik vertrouw een ander niet. Ik ben verder erg bang voor de toekomst. Zei gaat over 1,5 jaar studeren en ik doe een opleiding die ik niet leuk vind en heb zojuist te horen gekregen dat ik hem ook niet ga halen, MBO. Ik ben heel erg onzeker en heel erg verdrietig omdat ik niet geniet van het leven, alleen met haar. Ik ben bang dat het “ooit” uit zou gaan en ik alleen sta. Ik ben bang dat als ze gaat studeren ik haar minder zie ( dat ook zo is, realistisch blijven) en ik bang ben dat het dan uitgaat. Ik ben al bij de psycholoog geweest, maar dit mocht helaas niet helpen. Help me alsjeblieft, ik ben radeloos:(.

Groet,

Jimmy

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De problemen die je in dit verhaal beschrijft noemt men verliefdheid. Je bent tot over je oren verliefd geworden. En ja, dat kan ook onrust en onzekerheid veroorzaken. Op zich dus helemaal niet zo’n vreemde klachten. En zeker in de eerste maanden van een relatie. Het is iets wat waarschijnlijk iedereen in zijn leven wel eens overkomt.
    Je bent waarschijnlijk al een onzeker persoon van jezelf en over jezelf. Dat helpt dan natuurlijk ook niet.
    Deze gevoelens zullen langzaam ook weer minder worden.

Er zit overigens wel een tegenstrijdigheid in je verhaal.[quote]Ik ben bang dat ze als ze uitgaat vreemdgaat terwijl ik haar wel vertrouw, ik vertrouw een ander niet.[/quote] Deze stelling klopt natuurlijk niet helemaal. Als je haar volledig vertrouwt, hoef je je over anderen geen zorgen te maken. Ze zal dat dan niet toelaten.

Reageren
    Anoniem

Het sloopt me echt! Ik weet niet meer wat ik moet doen.

Jimmy

Reageren
    John (moderator)

In principe zou je dan terug moeten naar de psycholoog. Vraag een verwijzing aan je huisarts en ga dan naar een andere psycholoog.

Reageren
Reageer op: HELP ME ALSJEBLIEFT!
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.