Ik heb al een aantal maanden een heel eng gevoel in mijn lichaam. Dit is een gevoel die ik ook niet goed kan omschrijven. Eerst dacht ik dat dit maagzuur zou zijn maar die helpen niet. Het is een verschrikkelijk brandgevoel in mijn keel romp en maagstreek. Ik heb dan ook heel veel trillingen in mijn lichaam.
Ik heb last van een angststoornis en ik ben hypochonder met name carcinofobie.
Ik maak me heel veel zorgen hierover.
Dat eng gevoel kan toch een gevolg van je angsstoornis zijn. Heb je je de laatste tijd erg druk gemaakt over het hebben van een vorm van kanker?
Ivm met deze klachten denk ik daar vaak aan.
Mijn huisarts denk ook dat dit totale paniek is en dat mijn lichaam een nieuwe manier heeft gevonden om weer angst te uiten.
Ik ben het met je huisarts eens. Ben je voor de angststoornis onder behandeling bij een psychloog?
Ik ben wel bij een psycholoog geweest maar niet het gewenste resultaat behaald.
Hoe lang ben je daar onder behandeling geweest?
dat is redelijk lang. Bespreek dan eens met je huisarts of medicatie wellicht een oplossing kan zijn
Ik mag nu 1 halve Oxazepam per dag gebruiken maar het liefst wil ik een natuurlijk middel gaan gebruiken. Welke zou u mij aanraden. Ook ivm met een gevoelige maag.
Zouden vitamines ook nog een bijdrage kunnen leveren tegen angst?
Een angststoornis los je niet op met vitamines. Dat wil niet zeggen dat het niet zou kunnen helpen. Daarom is gezonde voeding, voldoende water drinken en een goede nachtust wel belangrijk
Ik zou toch de oxazepam voor korte tijd gebruiken en kijken of dat helpt
Even nog een laatste vraag. Wat is ongeveer een korte tijd?
Een aantal weken of maand?
Ik gebruik het nu wanneer nodig. Maar misschien dan meer regelmatig?
In ieder geval bedankt voor al uw tijd en uitleg!
Korte tijd is een aantal weken. Hoe vaak heeft de huisarts het voorgeschreven?
Er zit niet een limiet aan. 10 stuks moet ik 30 dagen mee doen. Daarna mag ik nieuwe aanvragen.
Je zou een homeopathisch middel kunnen proberen. Kan niet garanderen dat het voor jou werkt. Dat kan samen met de andere medicijnen.
https://www.leef.nl/homeoden-heel-phosphoricum-acidum-d30-561334