Ik ben een moeder van een ontzettend lieve dochter van 9.
Nu het volgende ze heeft twee grote stuiterballen mee naar school genomen vorige week.
Een kindje uit haar klas stuiderde dit heel hard naar haar toe met als resultaat dat het zeg maar tegen haar schaambeen/bot aan kwam, dat gedeelte waar een volwassene schaamhaargroei heeft.
Het was een hele grote blauwe plek wat pijn deed, we hebben hier zalf opgesmeerd elke dag en in de gaten gehouden of het niet groter pijnlijker etc werd.
Het werd met de dag minder en de dag van vandaag zit er nog een klein donker plekje.
Maar onder dat donker plekje zit een bultje je ziet het niet van de buitenkant,
Maar mijn dochter vertelde me dit en ik heb er aan gevoeld en inderdaad net een klein erwtje of knikkertje onder haar huid wat je heen en weer kan bewegen.
Ze zegt dat het geen pijn doet alleen maar als ze er op drukt en als ze plast ook.
Ze zegt niet met een klein plasje maar als ze veel moet plassen voelt ze een drukkende pijn op dat bultje
Ik wil graag met haar naar de dokter maar haar eigen dokter (een vrouw) is er pas maandag en ze wilt niet naar een mannelijke dokter (ja ze begint ook al te groeien natuurlijk).
Heeft iemand hier suggesties wat het kan zijn en moet ik me nu zorgen maken want anders gaan we gewoon naar de dokter morgen en wcht ik niet tot maandag.
ps ze wordt dus niet belemmerd in het spelen of wat dan ook want ze zegt dat ze dan niets voelt bij het rennen springen etc alleen maar wat ik hier boven beschreef dus
De meest logische verklaring voor het bultje is onderhuids littekenweefsel als gevolg van weefselschade en de bloeduitstorting. Afhankelijk van het weefsel dat ter plekke beschadigd is, kan dit ingekapseld raken en inderdaad voelen zoals u beschrijft. Ook een lymfekliertje kan actief zijn geweest. Omdat trauma de oorzaak is, en herstel goed vordert, lijkt afwachtend beleid het meest in aanmerking te komen wat betreft het bultje. Het zal dus waarschijnlijk vanzelf wel weer helemaal overgaan, lijkt het.
Ik vind de drukkende pijn bij het plassen zorgelijker. Dit zou in verband kunnen staan tot het bultje, maar ook iets anders kunnen zijn.
Het zou goed zijn als uw huisarts dit even onderzoekt, en met name de samenhang tussen beiden probeert vast te stellen. Dit is geen acute spoedsituatie dus een afspraak maken vanaf het moment dat uw eigen vertrouwde vrouwelijke arts weer terug is, lijkt vroeg genoeg.
Misschien wilt u vertellen hoe het verder gaat met uw dochter.
Bedankt voor uw reactie, ik zal zeker op dit forum nog aangeven hoe ht is afgelopen met het bultje en wij gaan dan maandag even naar de huisarts ook ivm beetje last met het plassen.