Home / Erectieproblemen / Pijnlijke testikel
Hallo allemaal,
Sinds ongeveer 3 dagen (dus afgelopen dinsdag) heb ik last van mijn linker testikel, en dan vooral de zaadleider/bijbal.
De pijn was er soms spontaan en was alleen te voelen wanneer mijn balzak ook maar een beetje bewoog, en na een paar minuten rust ging het meestal vanzelf wel weer over. Sinds vandaag is de pijn steeds meer aanwezig en het baart me toch wel wat zorgen, en daarom heb ik op het internet wat research gedaan en een paar oorzaken weggestreept:
[ul]
[li]Blue balls zijn het in ieder geval niet, ik heb al meerdere keren gemasturbeerd maar de pijn bleef gewoon.[/li]
[li]Een gedraaide testikel is het waarschijnlijk ook niet, omdat dit gepaard gaat met koorts/braken, waar ik geen last van heb. Nu ik dit typ merk ik wel dat ik een beetje hoofdpijn heb, maar dit komt denk ik niet door mijn testikel.[/li]
[li]Een ontsteking is het ook niet want ik heb geen koorts.[/li]
[/ul]
Wat mij opviel is dat mijn linker testikel toch wel wat meer omhoog geschoven lijkt te zitten, maar deze is niet dik. Mijn balzak is wel in z'n geheel wat compacter, waarschijnlijk omdat het weer kouder wordt buiten.
Ik weet dat het altijd verstandig is om een dokter/huisarts te bezoeken, maar de pijn is nog niet zo heftig geweest dat ik dit nodig acht.
Van een bijbal ontsteking krijg je geen koorts. En daar lijken je klachten wel op.
Ik denk dat je er toch goed aan doet om de huisarts op te zoeken.
Symptomen van een bijbalontsteking:
Zwellingen van de aangetaste bijbal en het scrotum.
Roodheid en gevoeligheid.
Afscheiding uit de plasbuis.
Pijn in de maagstreek of onderbuik.
Koorts en rillingen.
Pijn tijdens geslachtsgemeenschap of de zaadlozing.
Pijn bij het plassen.
Pijn tijdens het poepen of bij inspanning.
Opzetting van de lymfeklieren.
(bron: https://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/bijbalontsteking/item34602)
Van bovenstaande symptomen van een bijbalontsteking, heb ik alleen pijn in de maagstreek of onderbuik en de gevoeligheid, maar dat kom bij alle andere aandoeningen ook voor.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!