Pijn: balzak, perineum, lies, …

Dag allen

Ik zit al een aantal weken met een heleboel vage klachten en het maakt me toch wel ongerust en vrij onzeker omdat de klachten allemaal rond het geslachtsgebied voorkomen.

De klachten zijn begonnen met pijn tussen mijn aars en balzak (perineum). Na het toilet kreeg ik er een flinke pijnscheut. Verder niet bij stilgestaan. Toen die een tweede maal voorkwam een tweetal weken later, maakte ik me toch iets meer zorgen. Sinds de tweede pijnscheut, is er steeds een lichte pijn aanwezig gebleven, precies een doffe pijn. Sindsdien had ik ook de indruk dat ik wat nadruppelde na het plassen. Ook had ik na het plassen een lichtjes branderig gevoel in m'n plasbuis. Deze klachten gaan over een periode van 3 a 4 weken.

Ik ben toen langsgegaan bij de dokter, die meteen enkele testen uitvoerde. Hij dacht aan prostaatontsteking. Testen op urine allemaal goed. Ook getest op SOA chlamydia en die negatief. Alles was volgens de dokter in orde, ook geen prostaatontsteking

Ik heb toen een week praktisch geen tot weinig klachten gehad. Af en toe een lichte tinteling in m'n plasbuis of een licht pijntje op het perineum. Ik dacht dat het over zou gaan. Maar...
    Na die week zijn er alleen maar vage klachten bijgekomen. Naast pijn in m'n perineum kreeg ik ook het gevoel dat ik een doffe pijn had aan de achterkant van mijn balzak. Ook kreeg ik steeds meer pijn een een specifieke teelbal. Meestal rechts. (Misschien meegeven dat ik links precies gezwollen spataders heb. Dat is 4 maand geleden onderzocht en daar is niets bedreigends uitgekomen.). Die teelbal rechts werd ook zeer gevoelig. Als mijn lief eraan kwam verging ik echt van de pijn. Ik heb ook éénmaal voorgehad dat ik na de seks en klaarkomen heel erg veel pijn kreeg in die rechtse teelbal (voor ongeveer 5a10 minuten lang).

Andere klachten die erbij kwamen: soms pijn in de onderrug. Ook soms pijn in onderbuik, maar dat iets minder. Pijn in de rechtse lies, die soms echt kan uitstralen tot aan m'n knie. Na ejaculatie soms een branderig gevoel in de plasbuis ook. Ik had ook eens kort het gevoel alsof m'n hele plasbuis brandde tot in m'n perineum. Echt vreemd.

De boven beschreven klachten komen en gaan steeds weer. Ze zijn leefbaar, maar mentaal maakt het me echt onzeker niet te weten wat er scheelt. Iemand die soms raad heeft?

Thomas

Reageren

Ga in ieder geval terug naar de huisarts en vraag een verwijzing voor de uroloog enneen verwijzing voornde bekkenbodemfysiotherapeut
    Een overspannen bekkenbodem zou de klachten ook kunnen veroorzaken

Reageren

Ik heb exact dezelfde symptomen. Al een oplossing gevonden ?

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Pijn: balzak, perineum, lies, …

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe