Home / Erectieproblemen / Rood bultje op penis
Hallo,
Vanwege de vele vakanties van de huisartsen rondom mijn woonplaats, en het feit dat ik zelf ook op het punt sta om op vakantie te gaan probeer ik hier een antwoord op mijn vraag te krijgen.
Ik heb sinds anderhalve week een rood bultje op de zijkant van mijn penis. Ongeveer op de helft van de schacht, minder dan een halve cm in omvang. Het is niet onderhuids (als ik de term goed begrijp), het is een bultje in de voorhuid. Ik kan het dus met huid en al oppakken, het zit niet vast aan de penis zelf.
Het voelt als een klein schijfje. Ik heb er niet veel last van. Heel af en toe kan het een beetje gevoelig zijn. Soms komt er wat afscheiding uit als ik er heel licht aan zit, een beetje als bij een puistje maar minder.
Ik heb hier al ooit eerder last van gehad, een paar maanden terug. Dat bultje ging uiteindelijk weg. Het bultje is nu terug en zit op precies dezelfde plek. Er zit een klein verhard sliertje aan het bultje. Ik dacht eerst dat het een litteken was van de vorige keer (toen dacht ik dat het een puistje was) maar het zal ook een adertje kunnen zijn.
Ik zit er een beetje mee. Ook omdat ik voor de eerste keer met mijn vriendin op vakantie ga en ik natuurlijk optimaal wil genieten van onze vakantie. Ik heb slechts met 2 vrouwen seks gehad, de eerste was maagd, en mijn huidige vriendin heeft een SOAtest laten doen, dus een SOA lijkt me onwaarschijnlijk. Toch ben ik benieuwd of ik mij zorgen moet maken, veilig seks kan hebben, en of dit bultje uiteindelijk weer weggaat zoals eerst. Want ditmaal lijkt het langer te duren en niet minder te worden.
Kan iemand mij vertellen wat dit waarschijnlijk is, en of ik er iets aan kan doen?
Bij voorbaat dank.
Het is moeilijk om daar zo ongezien iets over te zeggen. Ik ben geneigd te zeggen dat het een talgbultje zou kunnen zijn, maar het harde sliertje maakt het dan wel weer wat vreemd.
Het zou dus dan toch beter zijn, als je de huisarts ernaar zou laten kijken...
Het sliertje lijkt op de huid te liggen nu ik er beter naar kijk. Het is meer een soort vertekening dan een verharding. De aderen die te zien zijn lijken dieper te liggen en niet zo mee te bewegen als ik de huid beweeg.
Ik ben niet heel preuts ofzo, dus ik ga er zeker mee naar de dokter als het er na de vakantie nog zit. Maar dat is een beetje mijn probleem, ik ben praktisch mijn spullen al aan het inpakken.
Je zou een foto kunnen plaatsen of naar mijn mailadres kunnen sturen als je wilt. Ik kan er naar kijken en wellicht zeggen of je je er zorgen over moet maken.
[email protected]
Super!
Ik heb u zojuist een mailtje gestuurd met wat fotos.
Ik heb ook net hetzelfde voor aangezien u zijn foto's hebt ontvangen zou u kunnen zeggen wat het nu was (het lijkt wat op een muggenbult,maar anders)
In het geval van de vraagsteller was het een ontstoken talgklier/bult.
Daar moet je verder niets aan doen. Tenzij het zich tot een puist ontwikkeld, dat kun je ze uitdrukken.
hallo, ik ben ( anoniem ) 14 jaar en ik heb ook een raar rood bultje/gezwel op de bovenkant van mijn penis bij het uiteinde van de urineleider. Ook kan ik mijn voorhuid nog niet helemaal naar achter schuiven in stijve toestand maar wel bijna in slappe toestand.
Ik maak me zorgen om de rode bult voor op mijn penis omdat het ook pijn doet bij aanraking.
zou ik misschien een foto via het Genoemde E-mail adress kunnen sturen en zou u er dan naar willen kijken?
Ik denk dat ik binnenkort sowieso naar de huisarts moet maar dat heb ik door schaamte nog niet gedaan.
Je kunt een foto sturen als je wilt.
Je mag via mail sturen. [email protected]
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!