witte rand op rond penis

Hoi,

sinds enkele weken heb ik witte rand/ring rond mijn penis.Zo'n 2cm onder de eikel.
    Deze rand is zo'n halve cm breed en voelt op sommige plaatsen droog en ruw aan.
    Ik heb hier niet echt veel last van maar wanneer ik een erectie heb gaat die rand spannen en lijkt het alsof de huid daar rond mijn penis niet wil uitzetten.
    hierdoor kan de voorhuid niet naar achter worden getrokken wat het toch wel een een beetje pijnlijk maakt.
    iemand hier ervaring mee?

Reageren

Voordat je de witte rand had kon je dus wel de voorhuid helemaal naar achteren schuiven?

Het kan een huidirritatie zijn of een schimmelinfectie. Dat kan inderdaad zo'n trekkend gevoel geven. Heb je zelf geen idee waar die rand vandaan komt?

Ik zou er wel even mee naar dokter gaan om te laten kijken wat het precies is.

Reageren

had voordien geen enkel probleem.
    ben al 10 jaar samen en vrij sinds een jaar met condoom

geleidelijk aan ontsond die rand en nu kan ik mijn voorhuid dus niet helemaal naar achter trekken.(ik probeer dit wel maar heb het gevoel dat ik de boel ga stuk trekken) hiervoor had ik een scheurtje had aan het frenulum.misschien heeft dat er iets mee te maken?

Denk dat ik inderdaad eens naar de dokter zal moeten gaan al schaam ik me hier voor...

Reageren

Ik weet niet of het scheurtje in het frenulum er iets mee te maken had, lijkt mij niet voor de hand liggend. Maar ik zou toch echt even bij de huisarts langs gaan. Ik begrijp wel dat je het een beetje gênant vindt, maar geloof me dat is echt niet nodig.

Reageren

Hoi,

vandaag naar de dokter geweest.
    Werd mij gezegd dat het om een secundaire fimosis gaat maar de dokter zei me niet wat die witte rand was.
    smegma? Ik moest een afspraak maken bij de uroloog en dmv een kleine operatie zou dit euvel kunnen verholpen worden. Nog een maandje wachten en ik mag naar het ziekenhuis...
    Heb verder niet veel uitleg gekregen over hoe dit precies in zijn werk gaat.
    snijdt men dan in het frenulum?

alvast bedankt,

dit forum heeft mij echt geholpen

Reageren

Over een secundaire fimosis heb ik vooralsnog twijfels. Maar dat komt omdat ik niet precies weet waar de witte rand zit. Zit die rand vooraan in je voorhuid of verder op de schacht van je penis? Met andere woorden: zit de witte rand meteen onder de eikel bij teruggeschoven voorhuid of verder op de schacht?

Hoe de ingreep zal verlopen hangt af van de vernauwing die is ontstaan en waar die dan precies zit. Soms kan het inderdaad worden verholpen met het losmaken van het frenulum een frenulotomie. Soms iseen verwijding van de voorhuid nodig een zgn. dorsal slit. Maar dat is iets dat je t.z.t. met de uroloog moet bespreken die kan dat natuurlijk veel beter beoordelen.

De witte rand kan dus ontstaan door afknelling van de voorhuid waardoor er onvoldoende doorbloeding is.

Reageren

Ik heb dus ook zoiets, maar bij mij is het een beetje op het topje van de voorhuid, en als ik die naar beneden trek en een stijve heb, zit het denk ik 1 of 2 cm onder de voorhuid. Het is geen perfect ronde cirkel en gaat voor mij aan de rechterkant omhoog, richting de eikel. Als ik een stijve heb en trek de voorhuid naar beneden, doet dat een beetje pijn. Het voelt droog en ruw aan. Ik masturbeer wel eens, maar ik ben 13, dus dat durf ik niet te vertellen aan mijn ouders.

Iemand die me kan helpen?

Reageren

Waarom zou je het niet durven vertellen? Je hoeft er niet bij te vertellen dat je masturbeert. Dat weten je ouders zo ook wel hoor. Je vader was ook eens jong...

Probleem is dat het ongezien moeilijk is om daar iets over te zeggen. Het kan een infectie zijn. Het zou dus beter zijn om naar de huisarts te gaan. Die kan er dan naar kijken.

Reageren

Ok, ik zal het vertellen.
    Bedankt voor het advies 🙂

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: witte rand op rond penis

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe