Onzeker

Goedendag,

Ten eerste wil ik vertellen dat ik binnekort een soa onderzoekje bij de GGD laat afnemen. Maar ik maak me zorgen. Ik heb namelijk ruim 4 maanden geleden onveilige seks gehad (heel even maar in haar geweest zonder condoom -even zonder condoom, is al te lang zonder condoom-). Eigenlijk heb ik de hele tijd nergens last van gehad. Ook als ik haar nu nog spreek en ik vraag ernaar, zegt ze dat zij geen soa heeft en dat ze zich had laten testen. Ik geloof dingen nooit totdat ik het zie, vandaar dat ik mezelf ook laat testen.

Ik heb eigenlijk niet echt klachten, ik heb wel eens wat wit spul uit mijn urinebuis gehad maar dat is 3x voorgekomen (dit kan te maken hebben gehad dat ik 9 á 10 keer per dag mijn eikel controleerde of ik niks "vreemds" er aan zag). Toen ben ik gestopt met mezelf zo vaak te "checken" en toen is het niet meer voorgekomen. Nu heb ik de laatste tijd zo af en toe een vervelend gevoel in mijn linker bal/bijbal, via internet kwam ik er achter dat het een spatadertje zou kunnen zijn (ik heb vaker over mijn lichaam last van spatadertjes), verder geen pijn bij het plassen en heb ik niet echt andere symptomen gehad van soa.

Ik vroeg me dus af of dit een spatadertje was?

En nog een paar kleine andere vragen:
    - Pijn/vervelend gevoel in de ballen komt voor bij een soa? hoe is die pijn te beschrijven, is die pijn constant of is dat zo maar af en toe?
    - Merk je altijd wat van een soa?
    - Hoelang duurt het voordat de symptomen beginnen?

Ik hoop dat jullie mij wat meer kunnen vertellen.

Groeten,
    Sebastiaan

Reageren

1. wisselend
    2. nee
    3. afhankelijk van incubatietijd specifieke soa

Reageren
    Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Onzeker

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB