Hallo, ik hoop dat iemand hier me de weg wijs kan maken.
Huisarts en 2x dermatoloog bezoek hebben tot niets geleid.
2 maanden terug heb ik spontaan rode vlekjes/puntjes rond de borst en nek omgeving gehad. Huisarts geweest. Dermatoloog verwezen. Die heeft er naar gekeken en trok binnen 5 seconden de conclusie dat het door droge huid kwam en heeft mij een vette zalf voorgeschreven. Die heb ik wel een tijdje gebruikt, maar vond het niet echt helpen.. Was er mee gestopt en ondertussen zijn de vlekjes in principe spontaan zo goed als verdwenen zonder iets te smeren.
Wat mij nog meer zorgen geeft is echter dat ik ineens ook vlekjes of puntjes heb op de eikel zonder jeuk of andere symptomen (ben besneden). Het ziet er niet extreem uit ofzo, maar het zit er wel. Ik weet nu dus niet of het tegelijkertijd met de vlekjes op borst/nek is begonnen. Wel in dezelfde periode opgemerkt + ook rode vlekken of soort van irritatie bij de schaamstreek/haar ook zonder jeuk. De enige plek waar ik heel lichte jeuk ervaar is bij mijn bilspleet ter hoogte van mijn stuitje. Dus niet bij de anus zelf.
Ik ben voor deze klachten ook bij de zelfde dermatoloog geweest en die zegt dat dit niks is en dat ik niks heb.
Ik snap even niet meer waar ik moet zoeken.
Ik heb nog nooit uitslag gehad op de eikel of waar dan ook. Weleens een schimmelinfectie in mijn jongere jaren, maar daar lijkt dit niet op volgens mijn gevoel...
Ik kon maar 1 foto uploaden van de eikel
De foto's zijn niet meegekomen.
De vlekjes op de eikel kunnen toeval zijn en worden veroorzaakt door irritatie
Foto++++
De laatste foto dus wel. Dat lijkt idd op een beetje irritatie
Foto 2
Foto 3
Laatste foto. Ik moest ze even verkleinen qua mb's
Laatste foto. Ik moest ze even verkleinen
Ik zie dat je al gereageerd heb. Bedankt daarvoor.
Maar irritatie.. er zijn al zeker 6 weken overheen sinds ik dit opgemerkt heb. Er is ook niks veranderd qua leef gewoontes of hoe ik douche. Snap niet wat hier nou echt de oorzaak van kan zijn. Heb ook al verschillende producten gesmeerd en geprobeerd. Het blijft hetzelfde en nog steeds zonder jeuk
De schaamstreek kan geirriteerd zijn door scheren icm met droge huid. En de eikel en penis doet mij nog steeds denken aan een irritatie. Je bent ook een tijdje gestopt met seks/masturberen?
Nee dat niet echt, maar aan de seks is ook niet veel veranderd..
Het is gewoon spontaan ontstaan. Mijn vrouw heeft nergens last van..
Uitgaande van irritatie, wat zou ik daarvoor kunnen gebruiken?
Dat plekje op de penis foto 3 is gisteren ontstaan. De ene keer zitten daar wel wat plekjes en de ene keer helemaal niks. Op de eikel blijven ze zitten en gaan niet weg. Op de foto is het iets minder duidelijk, maar het zijn wel wat meer puntjes die erop zitten.
Een bepaald infectie etc zou het ook niet kunnen zijn of wel? Gr
Ik zou het eens wat "rust" geven en er even niks aan doen. Hooguit heel dun lanette creme smeren
Deze bijvoorbeeld:
https://www.leef.nl/bipharma-lanettecreme-i-losse-tube-948224?sqr=lanette
Het doet mij net aan een infectie denken