Hallo ik ben een jongen van net 16 ik ben een beetje onzeker/bezorgt over de lengte en dikte van mijn penis slap is hij ongeveer 7CM en stijf ongeveer 12CM kwa dikte is het niet goed op te meten maar vraag me af wat daarbij normaal is, ik ben nu wel op een leeftijd dat het er in een relatie aan toe komt dat je voor het eerst sex heb en ben daar onzeker over. Hopelijk kan ik wat nuttige antwoorden krijgen.
Alvast bedank.
7 en 12 cm vallen toch onder normale maten. Bovendien kan je penis nog tot je 21ste groeien. Wat de dikte betreft: Je moet de omtrek meten met een meetlint en die delen door 3,14. Dan heb je de diameter en dus de dikte
Hallo john, is dat zo online zag ik wat anders staan kwa de lengte voor het dunne moet ik nog kijken. Maar vrienden van mij zeggen dat ze stijf 15CM en hij is 14 en die van 15 zegt 17CM (dit werd besproken op een dronken avond). Maar ik ben daar onzeker over hoe kan je de groei stimuleren?
De lengte van je penis is genetisch bepaald. Daar kun je verder niets aan doen. En alles tussen 11,5 en 19 cm in erectie is bij volwassen mannen normaal.
Ik had ook zo'n 12cm op jouw leeftijd, nu is dit gegroeid naar 5.5/6 inch in erectie. Deze maten vallen binnen de gemiddelde penislengte. Maak je dus geen zorgen, je hebt nog tijd om te groeien, de een groeit ook nou eenmaal sneller dan de ander. En penislengte is eigenlijk heel vergelijkbaar met lichaamslengte, de lengte doet ertoe tot in bepaalde grenzen.
Meisjes hebben liever iemand van 185 cm (13.5cm) dan iemand van 155 cm (11 cm), maar het verschil tussen 180 cm (13 cm) en 185 cm (13.5 cm) is praktisch verwaarloosbaar, maw maak je geen zorgen je hebt nog tijd om te ontwikkelen en je zit nu al op een prima maar + je hebt nog vijf groei jaren (wss groeit die nog tot 18 echt veel en daarna vlakt de groei wel iets af maar blijft groeien tot 21)