Gegroet,
Ik ben 4 dagen geleden volledig besneden. Nu is mijn penis erg opgezwollen. Door de zwelling komt de huid toch over deels over de eikel heen. Als ik de opgezwollen huid zachtjes terugtrek om het af te spoelen, loopt er al snel bloed of vocht onder de huid vandaan. Iemand tips?
Je beter even contact kunnen opnemen met de poli urologie/chirurgie. Als die nu niet meer bereikbaar zijn, bel dan even met de huisartsenpost
Thanks. Ik heb contact opgenomen en ben langs gegaan. Het blijkt dat er wat oud bloed achter het vel zat. Het is dus blijkbaar goed om je huid VOORZICHTIG naar achter te halen en het bloed/vocht weg te laten lopen. Nu hopen dat de zwelling snel weggaat!
Dag Moderator,
Ik heb hier al eens over gehad, ik ben nu voor de tweede maal besneden sinds jaar ongeveer. Maar ik vind nog steeds dat ik teveel huid over heb, natuurlijk als mijn penis heel klein is ligt er huid over die hem bedenkt, wat ook normaal is omdat die dan wel een kleine tiental centimeter korter is. Bij erectie ligt die natuurlijk heel mooi bloot, maar toch kan ik de huid dan nogal wat bewegen. En na inlichtingen te hebben genomen bij mijn Urologe, werd mij verteld als ze nog strakker gaat besnijden dat dan de balzak gaat omhoogtrekken en dat niet meer mooi zal zijn, vrouwen zien liever je balzak een beetje hangen volgens haar, en ook dat de huid van juist boven je penis gaat mee omhoog trekken. Natuurlijk kan ik op een ander inlichtingen gaan vragen, maar ik ben wel heel tevreden over haar, tegenover de Uroloog die mij de eerste keer heeft besneden. Na navragen en wat opzoeken blijkt dat een vrouw veel mooier kan besnijden als een man, of dit waar is ??? Nu in ieder geval was het bij mij zo, natuurlijk zal een vrouw of toch de Urologe besnijden zoals zij het mooiste vindt, ze gaat natuurlijk wel de stijl hanteren dat je zelf gevraagd heb, maar gewoon de details een beetje aanpassen.
De vraag is nu, hoe kan ik dat nu zelf weten of uitzoeken of dat allemaal wel zo is, en zelf bepalen dat er nog een stuk af mag eventueel of niet, als ik gewoon aan de schachthuid wat trek in erectie vindt ik dat er nog wel wat vel over is en dat niet meteen mijn balzak zo heftig omhoog trekt. Wat denk u daarvan Moderator.
En voor anderen die een vraag hebben over besnijden doe maar, natuurlijk kan ik enkel over mijn besnijdenis spreken maar toch alle beetjes helpen, al is het maar om je over de streep te trekken. In ieder geval heb ik het 20 jaar of iets meer te laat laten doen. Dat is 20 jaar, pijn, angst, beschaamdheid enz... lijden tot je het dan toch uiteindelijk doet, er is natuurlijk geen weg terug, en je kan ook om zeker te zijn dat het je strakheid wel goed is je meerdere keren laten besnijden, natuurlijk bij ons in Belsen kost je dat slechts 35 Euro, nu met alles die duurder wordt is het misschien 50 ?? maar dat is nog niks. Je moet hier wel uitdrukkelijk je stijl vragen en of ze dat wel doen, omdat vele Urologen zeggen wij doen het zo en niet anders, heb je dus ook niks aan als je een andere stijl wilt.
Gr Ronny
Een uroloog voert dat in de regel uit, naar wat mogelijk en verantwoord is en zo dicht mogelijk bij de wensen van de patient komt. Met een persoonlijke voorkeur van een uroloog heeft dat verder niets te maken. Dat zou namelijk onethisch zijn.
Voor de rest denk ik er niets van want ik kan het niet beoordelen.
btw er zal altijd wat huid over blijven als je penis slap is. En dat is maar goed ook. Anders zou de boel bij een ercetie kunnen scheuren
Ik ben nu 6 weken geleden besneden. Er was mij verteld na 6 weken te mogen mastruberen, dat is helaas gelijk na de eerste keer fout afgelopen en huid onder de eikel bijna aan linkerzijde losgeraakt. Nu krijg ik het advies is om wederom vasaline te smeren en de penis omhoog te dragen. Daarnaast is er stuk dood vel wat ze noemen en zouden ze weg kunnen branden als alles genezen is. Penis nog steeds gezwollen en blijft nog steeds vocht/pus uitkomen. Bij was het noodzakelijk voor ontstoken eikel /vernauwde voorhuid.
Ik heb zelf type 1 diabetes / suikerziekte, waardoor wonden bij slecht genezen. Ik heb bijvoorbeeld een puist wat nog naar eem half jaar niet is genezen. Ik heb al meerdere malen gevraagd of er niet iets aanvullend mogelijk is / antibiotica / beter creme voor genezing. Ik zie het verder herstel somber in met alleen vasaline.
Moderator heb jij advies voor een beter herstel en is er geen medicatie of creme die hierbij kunnen helpen? Of hoe de open snee nu het beste kan laten genezen bedekt onder de afgebleven voorhuid of huid naar achter trekken en er wat lucht bij laten? De wond is zoveel bedekt dat ik denk niet goed heelt. wond heeft ook lucht nodig toch?
Al het advies is welkom.
Lucht is zeker goed. Als het bedekt blijft gaat het broeien en dan heb je meer kans op infecties. Omdat je diabetes hebt is de genezing van veel dingen vertraagd. Daar hadden ze wel rekening mee kunnen houden en je een ander advies kunnen geven.
Je zou kunnen proberen te badderen in Badedas Classic. 2 x per dag enkele minuten. ( niet meer dan 5 per keer) en dan goed droog deppen.
Ik denk niet dat vaseline gaat helpen eerlijk gezegd.
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik gebruik zelf biotex zonder bleek om te badderen, dus denk niet badedas veel meer doet volgens mij vrij vergelijkbaar.
Via een vriend heb ik Dermovate en cutivate zalf gekregen om te proberen (eerst op een andere wond en plek proberen). Eigenlijk bedoeld voor een chronisch exceem klasse 3, hij smeert ook op zijn wonden en geneest zeer snel volgens hem.
Daarnaast ook hansplast gehaald, kijken of ergens progressie mee kan boeken in het herstel. Volgende week vrijdag een controle bezoek bij de arts. Aanzien hoe het er dan voorsta.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hey Marc
Ik ben 4dagen geleden besneden en ervaar ook best veel jeuk
Zou je kunnen zeggen of Dermovate zalf werkt tegen de jeuk?
Biotex is ook prima maar ik raad ten zeerste af om die cremes te gaan gebruiken. Bespreek dat toch maar eerst met de uroloog