Home / Erectieproblemen / Rode plek op eikel
ik zou het zo helaas niet kunnen zeggen ... Je zou dan toch even naar de huisarts moeten gaan en ernaar laten kijken
Is het al minder? Lijkt op een huidirritatie. Bedenk dat huid vd eikel heel gevoelig is. Reactie is mogelijk op textiel van je ondergoed, wasmiddel, broeierigheid, zeep, verlaagde weerstand, enz. Ik heb t ook zo nu en dan. Zolang je geen jeuk , pijnklachten e.d. hebt zou ik me geen zorgen maken. Maar is natuurlijk wel vervelend. Zomaar smeren zou ik niet doen. Je zou kunnen proberen om gedurende de nacht de voorhuid terug te trekken zodat de eikel bloot ligt. Dan kan t wat indrogen, vinden schimmels niet fijn en kan t wellicht genezen. Maar ook daarvoor geldt: voelt t niet fijn of vertrouw je dat niet, dan niet doen.
Ik had 6 weken geleden vrijwel dezelfde eikel klachten als Gerrit, het zag er precies hetzelfde uit als zijn foto. Mijn huisarts zei dat ik antischimmelcreme met miconazol moest smeren, dat gedaan maar na 3 dagen werd mijn eikel nog veel roder, waarschijnlijk allergische reactie op die schimmelcreme. 1 week daarna had huisarts 1x 150mg pil fluconazol voorgeschreven om de schimmel aan te pakken. Ik smeerde geen zalfjes meer. Dat verlichte direct de jeuk, en mijn eikel ging meermaals compleet vervellen, in totaal 3a 4 x . Ik werd hier wel zenuwachtig van maar na elke vervelling ging mijn eikel er steeds qua kleur wat normaler uit zien. Je moet wel geduld hebben, en geen enkele vorm van seks uitvoeren / niet masturberen omdat anders de genezing nog langer duurt. Nu, na 6 weken, ziet mijn eikel er weer goed uit. En kan ik weer rustig aan seks uitvoeren. Ik hoop dat iemand wat aan mijn bericht heeft die ooit dezelfde klacht heeft.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!