- Anoniem9 september 2015 om 17:32
hallo
ik weet niet of ik hier goed zit met de volgende vraag :
ik heb 08/09/15 een tongpiercing laten zetten van 24 mm (piercer heeft deze gezet)
deze wa heel lang en ik kon er niet mee eten..
vandaag 09/09/15 heb ik er en kortere doorgestoken(14mm)
sinds en half uurtje later is mijn tong beginnen zwellen en hard geworden
ik heb deze gespoeld met de mondspoeling die ik kreeg .
wat deed ik fout of wat kan ik er tegen doen ?9 reactiesReagerenJohn (moderator)
9 september 2015 om 17:52Je had die piercing moeten laten zitten totdat de wond wat genezen was.
Reageren
Ga naar je huisarts als de klachten aanhouden of erger worden.Anoniem9 september 2015 om 17:56wat gaat er nu gebeuren ?
ReagerenJohn (moderator)
9 september 2015 om 18:17Als je geluk hebt worden de klachten minder. Maar erger kan ook. Je krijgt dan een ontsteking. De huisarts kan er iets voor voorschrijven om dat tegen te gaan.
ReagerenAnoniem9 september 2015 om 18:24zou ik hem er best inlaten ? en morgen dokter bellen ?
ReagerenJohn (moderator)
9 september 2015 om 18:32Het beste zou zijn om de piercing er uit te halen, maar dan kan die er niet meer in. Dan groeit het gaatje dicht. Ga eerst maar eens naar de huisarts.
ReagerenAnoniem9 september 2015 om 18:34ik kan er pas morgen terecht ?
Reageren
wat als het in mijn slaap erger word ?John (moderator)
9 september 2015 om 19:22Dan zou je naar de spoed kunnen of de arts van wacht.
ReagerenAnoniem9 september 2015 om 20:24Dat lange staafje was ook omdat je tong dikker word zodat het de ruimte heeft niet slim om hem er uit te halen. Lange staafje er weer in goed spoelen.is normaal dat je tong dik word het is een wond.trekt wel bij. Bij twijvel piercer even bellen.
ReagerenAnoniem9 september 2015 om 20:37heb hem eruit gehaald ik ga het laten toegroeien en jaartje wachten heb morgen afspraak bij de dokter , mss volgend jaar opnieuw laten steken
Reageren
bedankt..