- Anoniem22 maart 2015 om 13:18
hallo.
ik heb een paar weken geleden koorts gehad van rond de 38,1 graden. mn normale temperatuur is ook nooit meer beneden de 37,2 (vaak wat hoger) gezakt dus ik denk dat dan gewoon mijn normale temp is. ik heb sinds dien eigenlijk al de hele tijd een opgezwollen klier aan de rechterkant van mn kaak/nek. vandaag voelde ik het zweet weer opkomen en dacht ik meet mn temp weer. 38 graden dus. ik ben wat verkouden maar dat kan het niet zijn denk ik. heb voorderest ook nergens last van. ik heb wel 1,5 jaar geleden onveilige seks gehad met een jongen als jongen. kan ik hiv hebben? is het iets anders waardoor de koorts komt? ik ben normaal nooit koortsig. dit gebeuren is denk ik aan de gang sinds 7 weken. ik zou een antwoord zeer waarderen.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 maart 2015 om 16:13Je schreef al dat je wat verkouden bent. Dat kan natuurlijk heel goed de reden zijn voor de verhoging en de opgezette lymfeklier.
Reageren
Dit soort griepverschijnselen bij HIV treden in de regel in de eerste 6-8 weken na de infectie op.
Een temperatuur van 38 graden is niet schokkend. De lichaamstemperatuur wisselt sowieso gedurende de dag.
Je zou natuurlijk kunnen overwegen om een soa/hiv test te laten doen bij de huisarts of de GGD.Anoniem22 maart 2015 om 18:29Bedankt. Overigens is die lymfeklier al iets van 7 weken opgezwollen na een mogelijke keelontsteking maar niet meer weggegaan. Zou dit nog wat kunnen zijn?
ReagerenJohn (moderator)
22 maart 2015 om 18:36Dat kan heel goed. Zo’n lymfeklier kan best wel een tijdje aanwezig zijn.
Reageren