Zoeken Vraag het forum

koorts ALWEER

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

hallo.

ik heb een paar weken geleden koorts gehad van rond de 38,1 graden. mn normale temperatuur is ook nooit meer beneden de 37,2 (vaak wat hoger) gezakt dus ik denk dat dan gewoon mijn normale temp is. ik heb sinds dien eigenlijk al de hele tijd een opgezwollen klier aan de rechterkant van mn kaak/nek. vandaag voelde ik het zweet weer opkomen en dacht ik meet mn temp weer. 38 graden dus. ik ben wat verkouden maar dat kan het niet zijn denk ik. heb voorderest ook nergens last van. ik heb wel 1,5 jaar geleden onveilige seks gehad met een jongen als jongen. kan ik hiv hebben? is het iets anders waardoor de koorts komt? ik ben normaal nooit koortsig. dit gebeuren is denk ik aan de gang sinds 7 weken. ik zou een antwoord zeer waarderen.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je schreef al dat je wat verkouden bent. Dat kan natuurlijk heel goed de reden zijn voor de verhoging en de opgezette lymfeklier.
    Dit soort griepverschijnselen bij HIV treden in de regel in de eerste 6-8 weken na de infectie op.
    Een temperatuur van 38 graden is niet schokkend. De lichaamstemperatuur wisselt sowieso gedurende de dag.
    Je zou natuurlijk kunnen overwegen om een soa/hiv test te laten doen bij de huisarts of de GGD.

Reageren
    Anoniem

Bedankt. Overigens is die lymfeklier al iets van 7 weken opgezwollen na een mogelijke keelontsteking maar niet meer weggegaan. Zou dit nog wat kunnen zijn?

Reageren
    John (moderator)

Dat kan heel goed. Zo’n lymfeklier kan best wel een tijdje aanwezig zijn.

Reageren
Reageer op: koorts ALWEER
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.