- Anoniem21 april 2014 om 22:04
Hallo.
Ik ben een meisje van 14 en ik heb de laatste tijd continu last van opvliegers. Zelfs als ik stil in mijn bed lig. Ik slaap nu zonder deken, gewoon in hemdje en korte broek. Mijn kamer is koel, daar ligt t niet aan.
Beste Tandor,
Wat kan ik doen?Mvg,
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 april 2014 om 22:14Zou je de “opvliegers” iets nader kunnen beschrijven?
Reageren
Wanneer heb je het meeste last ervan?
Gebruik je medicijnen, alcohol of drugs?
Menstrueer je al?Anoniem21 april 2014 om 22:24De opvliegers lijken precies op die van een vrouw in de overgang. Ik drink niet, gebruik niks, ook geen medicijnen en menstrueer nog niet.
Mvg,
ReagerenJohn (moderator)
21 april 2014 om 22:32Heb je ook nog geen voortekenen van een aankomende menstruatie?
Reageren
Afscheiding uit je vagina, soms pijn in je onderbuik?
Heb je problemen met je gewicht? Hoe groot ben je en hoeveel weeg je? Heb je ook nog andere klachten?Anoniem21 april 2014 om 22:37Af en toe wel eens pijn in de onderbuik ja. Afscheiding al bijna 3 jaar. Ik weeg ongeveer 46/47 kilo en mijn lengte is 1.70.
ReagerenAnoniem21 april 2014 om 22:43Maar de buikpijn heb ik ook al best wel lang
ReagerenJohn (moderator)
21 april 2014 om 23:05Je hebt wat ondergewicht. Heb je een idee hoe dat komt? Heb je eetproblemen? Heb je zo nu en dan van die eetbuien?
ReagerenAnoniem22 april 2014 om 05:40Ik weet niet hoe het komt. Op mijn 10e weet ik wel was ik iets te dik. Eetbuien: ja (denk ik), ik eet ook best wel veel.
ReagerenJohn (moderator)
22 april 2014 om 07:13Ik denk dat het verstandig is om met de klachten naar je huisarts te gaan. Het is mogelijk dat er een verstoring in je hormoonbalans is. De huisarts kan dat met bloedonderzoek laten controleren.
Reageren