Zoeken Vraag het forum

Giftige stof van mes afwassen.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Giftige stof mes, in de vaatwasser

Ik heb aluminium opgelost in gootsteenonstopper en het overblijfsel op een mes laten vallen, is het erg dat ik dit mes met ander bestek heb gewassen in de vaatwasser?

Het gaat om een natriumaluminaat oplossing.

Het mes heb ik nog wel van tevoren afgespoeld.

3 reacties
    Reageren
    Anoniem

Het mes lag trouwens in een bak met water, hierin was een druppel van de vloeistof gevallen. Dit mes is bij ander bestek in de vaatwasser gedaan en gewoon afgewassen.

Reageren
    Anoniem

Nou, dat lijkt me niet.

Reageren
    Har

Los van allerlei zware metalen zijn er in het “periodiek systeem der elementen” maar een paar metalen die giftig zijn voor de mens: lood, kwik en cadmium. Aluminium vormt geen gevaar voor mensen en natrium ook niet, en natriumaluminaat is alleen in geconcentreerde vorm bijtend.
    Groetjes, Har

Reageren
Reageer op: Giftige stof van mes afwassen.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.