Zoeken Vraag het forum

Strepen op buik

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Miranda

Ik ben 23 jaar en heb een vraag over mijn rode/paarse strepen op mijn buik. Een aantal jaren geleden ben ik in 6maanden 30kilo aangekomen. Toen was er niets te zien. Ongeveer een jaar geleden (dus ruim na mijn gewichtstoename) kwam er een verticale rode streep op mijn buik. Sinds ongeveer 2 a 3 maanden ben ik nu op dieet en sinds dien zijn er 3 a 4 strepen bij gekomen. Ik heb op internet gekeken en vind alleen maar dat dit kan na gewichtstoename, niet bij afname. Kan het iets anders zijn dan striae? Alvast bedankt voor een reactie.

Groeten Miranda

1 reactie
    Reageren
    Anoniem

De rechte streep is vast de diastase, maar de kleinere kronkelige streepjes zijn iderdaad vast striae als gevolg van het rekken van de huid toen je veel zwaarder was.

Reageren
Reageer op: Strepen op buik
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.