- Nina22 november 2010 om 16:03
Hoi,
Ik ben Nina en heb sinds een half jaar last van af en toe hoofdpijn. De laatste maand heb ik iedere dag een hele lichte zeurende hoofdpijn en sinds een week ben ik hierbij ook misselijk en heb ik weinig eetlust. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn. Ik word hier erg onzeker van en depressief…. en ik weet ook niet zo goed wat ik er aan moet doen, want ik wil liever niet de hele dag door paracetamol slikken…
alvast bedankt voor een reactie!
groetjes Nina
10 reactiesReagerenbrenda A22 november 2010 om 17:09als je lange tijd hoofdpijn hebt en dit wordt erger dan is dat een reden om de huisarts te bezoeken.
Reageren
inderdaad niet zomaar pijnstillers slikken mar achter de oorzaak zien te komen.
beterschap, BrendaPake22 november 2010 om 20:10Is de hoofdpijn helemaal niet weggeweest de afgelopen tijd? Heb je niets kunnen verzinnen waarmee de hoofdpijn afgenomen is? Is de hoofdpijn echt continu aanwezig en wordt de hoofdpijn steeds erger?
Hoofdpijn is namelijk bijna altijd spanningshoofdpijn en daaraan kun je zelf echt heel veel doen.
ReagerenNina23 november 2010 om 07:41Beste Pake,
Het zou niet eerlijk zijn om te zeggen dat het er continu is en nooit weg is, meestal begint het rond 10 uur ’s morgens en stopt het rond 8 uur ’s avonds, ook op mijn vrije dagen. Zelf heb ik al aan spanningshoofdpijn gedacht, maar naar mijn mening is het dat niet. Die misselijkheid erbij is ook heel vervelend. Voordat ik aan mijn eten begin ga ik bijna over mijn nek van het idee dat ik moet eten en als ik dan ga eten, vind ik het evengoed heerlijk!! Die hoofdpijn is net niet erg genoeg om iets voor in te nemen en helaas net niet te kort om het te negeren… Maar goed Pake, wat kan ik volgens jou allemaal aan een evt. spanningshoofdpijn doen dan?
groetjes Nina
ReagerenAnoniem23 november 2010 om 22:51Lees de patiëntenfolders van het Nederlands Huisartsen Genootschap over:
Hoofdpijn algemeen
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBN2a.htmSpanningshoofdpijn
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBN2b.htmHoofdpijndagboek
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBN2f.htmMigraine
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBN2c.htmMedicijnafhankelijke hoofdpijn
Reageren
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBN2e.htmHoi27 maart 2018 om 19:53Ook ik heb erge hoofdpijn en ben er sinds 2 dagen erg misselijk bij
De hoofdpijn is in 1keer op komen zetten zo heftig dat de ambulance erbij is gehaald.Collegas kende me niet en vertrouwde het niet.
Ook is geconstateerd te hoge bloeddruk.
Nu ben ik fysio therapie aan het doen,die zegt dat het van mijn nek afkomt!
Heeft het met mijn bloeddruk te maken of met mijn nek
Ik weet het niet help
ReagerenCatootje28 maart 2018 om 00:17Bij een hoge bloeddruk spelen insulineresistentie/metaboolsyndroom een rol. Kan je opzoeken op internet, ook wat je er aan kan doen. Als je medicijnen ervoor gebruikt: die zorgen voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen en veelal remmen ze de aanmaak van melatonine.
Bij hoofdpijnklachten kan ook een onregelde bloedsuikerspiegel een rol spelen, je hele voedingspatroon kan een rol spelen. Zo kan tyraminerijke voeding het uitlokken. Verder tekorten aan diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Ook kan oestrogeendominantie tot tal van klachten leiden.
ReagerenTris13 juni 2018 om 17:00hoooi,
ik ben tris (15 jaar) en heb nu al maanden lang hoofdpijn. Het begint ‘s ochtends als ik wakker word of later in de ochtend. Ik heb er de hele dag last van en het is een bonkende hoofdpijn en soms ook pijnlijke hoofdpijn. Ook hoor ik heel de dag door mijn hartslag in mijn oor (super vervelend). Ik kan me niet concentreren in de les of als ik iets anders doe. Ook zie ik zwart als ik opsta en voel ik me heel licht. Ook ben ik de laatste tijd suf, moe en snel buitenadem (dit had ik nooit). Mijn moeder denkt dat ik me ogen moet laten testen, maar voor mij is dat het niet. Want heb het ook in het weekend. Elke dag door hoofdpijn.
ReagerenJohn (moderator)
13 juni 2018 om 17:04Ga dan eens met de klachten naar de huisarts !
ReagerenEls31 augustus 2018 om 03:15Hallo, ik heb nu al een paar jaar dat ik soms uit het niets vaak rond etenstijd misselijk word of moet overgeven maar de laatste 2 weken heb ik het bijna elke avond, daarna krijg ik altijd een soort hoofdpijn soms voelt het als migrene maar niet altijd. Dit houd vaak de hele avond aan. De misselijkheid gaat vaak later weer weg soms moet ik later op de avond wel overgeven maar de hoofdpijn blijft en gaat pas weg na een paracetamol of soms alleen bij een exedrin. Nu vraag ik me af ik hiermee iets moet doen of dat dit vrij normale klachten zijn?
ReagerenJohn (moderator)
1 september 2018 om 01:30Ik zou met die klachten toch maar eens naar de huisarts gaana
Reageren