Zoeken Vraag het forum

hoofdpijn en misselijk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Nina

Hoi,

Ik ben Nina en heb sinds een half jaar last van af en toe hoofdpijn. De laatste maand heb ik iedere dag een hele lichte zeurende hoofdpijn en sinds een week ben ik hierbij ook misselijk en heb ik weinig eetlust. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn. Ik word hier erg onzeker van en depressief…. en ik weet ook niet zo goed wat ik er aan moet doen, want ik wil liever niet de hele dag door paracetamol slikken…

alvast bedankt voor een reactie!

groetjes Nina

10 reacties
    Reageren
    brenda A

als je lange tijd hoofdpijn hebt en dit wordt erger dan is dat een reden om de huisarts te bezoeken.
    inderdaad niet zomaar pijnstillers slikken mar achter de oorzaak zien te komen.
    beterschap, Brenda

Reageren
    Pake

Is de hoofdpijn helemaal niet weggeweest de afgelopen tijd? Heb je niets kunnen verzinnen waarmee de hoofdpijn afgenomen is? Is de hoofdpijn echt continu aanwezig en wordt de hoofdpijn steeds erger?

Hoofdpijn is namelijk bijna altijd spanningshoofdpijn en daaraan kun je zelf echt heel veel doen.

Reageren
    Nina

Beste Pake,

Het zou niet eerlijk zijn om te zeggen dat het er continu is en nooit weg is, meestal begint het rond 10 uur ’s morgens en stopt het rond 8 uur ’s avonds, ook op mijn vrije dagen. Zelf heb ik al aan spanningshoofdpijn gedacht, maar naar mijn mening is het dat niet. Die misselijkheid erbij is ook heel vervelend. Voordat ik aan mijn eten begin ga ik bijna over mijn nek van het idee dat ik moet eten en als ik dan ga eten, vind ik het evengoed heerlijk!! Die hoofdpijn is net niet erg genoeg om iets voor in te nemen en helaas net niet te kort om het te negeren… Maar goed Pake, wat kan ik volgens jou allemaal aan een evt. spanningshoofdpijn doen dan?

groetjes Nina

Reageren
    Hoi

Ook ik heb erge hoofdpijn en ben er sinds 2 dagen erg misselijk bij

De hoofdpijn is in 1keer op komen zetten zo heftig dat de ambulance erbij is gehaald.Collegas kende me niet en vertrouwde het niet.

Ook is geconstateerd te hoge bloeddruk.

Nu ben ik fysio therapie aan het doen,die zegt dat het van mijn nek afkomt!

Heeft het met mijn bloeddruk te maken of met mijn nek

Ik weet het niet help

Reageren
    Catootje

Bij een hoge bloeddruk spelen insulineresistentie/metaboolsyndroom een rol. Kan je opzoeken op internet, ook wat je er aan kan doen. Als je medicijnen ervoor gebruikt: die zorgen voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen en veelal remmen ze de aanmaak van melatonine.

Bij hoofdpijnklachten kan ook een onregelde bloedsuikerspiegel een rol spelen, je hele voedingspatroon kan een rol spelen. Zo kan tyraminerijke voeding het uitlokken. Verder tekorten aan diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Ook kan oestrogeendominantie tot tal van klachten leiden.

Reageren
    Tris

hoooi,

ik ben tris (15 jaar) en heb nu al maanden lang hoofdpijn. Het begint ‘s ochtends als ik wakker word of later in de ochtend. Ik heb er de hele dag last van en het is een bonkende hoofdpijn en soms ook pijnlijke hoofdpijn. Ook hoor ik heel de dag door mijn hartslag in mijn oor (super vervelend). Ik kan me niet concentreren in de les of als ik iets anders doe. Ook zie ik zwart als ik opsta en voel ik me heel licht. Ook ben ik de laatste tijd suf, moe en snel buitenadem (dit had ik nooit). Mijn moeder denkt dat ik me ogen moet laten testen, maar voor mij is dat het niet. Want heb het ook in het weekend. Elke dag door hoofdpijn.

Reageren
    John (moderator)

Ga dan eens met de klachten naar de huisarts !

Reageren
    Els

Hallo, ik heb nu al een paar jaar dat ik soms uit het niets vaak rond etenstijd misselijk word of moet overgeven maar de laatste 2 weken heb ik het bijna elke avond, daarna krijg ik altijd een soort hoofdpijn soms voelt het als migrene maar niet altijd. Dit houd vaak de hele avond aan. De misselijkheid gaat vaak later weer weg soms moet ik later op de avond wel overgeven maar de hoofdpijn blijft en gaat pas weg na een paracetamol of soms alleen bij een exedrin. Nu vraag ik me af ik hiermee iets moet doen of dat dit vrij normale klachten zijn?

Reageren
    John (moderator)

Ik zou met die klachten toch maar eens naar de huisarts gaana

Reageren
Reageer op: hoofdpijn en misselijk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.