Zoeken Vraag het forum

Persisterende hoge ontstekingswaarden

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bakkus

Inmiddels ben ik vijf jaar ziek en zit ik vier jaar officieel ziek thuis. Mijn ontstekingswaarden schommelen de laatste jaren tussen 80 en 97 qua bezinking. De laatste meting was de bezinking 97 en crp 69. Ook is mijn ANA positief en schommelen sommige waarden net onder de norm of tegen de bovengrens. Er zijn diagnoses gesteld maar mijn gevoel zegt mij dat deze mogelijk niet kloppen. Ik ben een vrouw van 48 en heb ook aanhoudende menstruatieklachten, hevige pijn in de onderrug, POTS, allergieën die komen en gaan, o.a. koude urticaria, en ontstekingen die komen en gaan, bijv. oorontstekingen, keelontstekingen, etc. Begin 2020 ben ik zonder aanpasding dieet of beweging in drie maanden tijd 30 kilo aangekomen. Ik ben niet eerder zo fors geweest. De artsen blijven de klachten onder het overgewicht scharen maar hebben geen verklaring voor het overgewicht noch een oplossing. De diëtist geeft aan dat ik keurig eet. Meer bewegen is i.v.m. inspanningsintolerantie vrij lastig. Ik loop tegen een muur op en wordt van de ene arts naar de andere gestuurd maar verder dan hoge ontstekingswaarden en afvallen komen ze niet. Waar kan ik een second opinion aanvragen? Iemand enig idee?

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

En second opinion aanvragen zou in principe bij de huisarts. En dan naar een internist in een academisch ziekenhuis.

Maar ook via onderstaande link kun je een onafhankelijke second opinion aanvragen
    https://www.dokter.nl/second-opinion-aanvragen/

Reageren
    Bakkus

Bedankt voor de reactie. Ik loop via een multidisciplinair traject bij een internist en dat is, samen met de huisarts, bij wie ik telkens moet leuren om vervolgstappen. De huidige hoofddiagnose is overigens post-covid.

Reageren
    John (moderator)

Dus eigenlijk heb je dan wel een diagnose. Twijfel je daaraan?

Reageren
    Bakkus

Klopt, ik twijfel omdat ik vanuit één arts te horen krijg dat hoge ontstekingswaarden geen symptoom van post-covid is en vanuit de ander dat elke klacht door het overgewicht komt. Hoewel het gros aan klachten al aanwezig was voor het overgewicht en het overgewicht i.m.o. ook een symptoom/klacht is. Mijn gezondheid kwakkelt al 10 jaar maar is sinds 5 jaar extreem en sinds 4 jaar extremer.

Reageren
    John (moderator)

Je kunt voor een second opinion gaan.
    OP de website van het RIVM kun je ook nog onderzoeksmogelijkheden vinden
    https://www.rivm.nl/corona/postcovid

Reageren
    Bakkus

Bedankt.

Reageren
Reageer op: Persisterende hoge ontstekingswaarden
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.