- A23 mei 2023 om 19:06
ik heb al een tijd hypochondrie en heb me vanmiddag waarschijnlijk geschaafd, de huid ziet er nog wel redelijk oke uit maar is wel wat rood zoals op de foto is te zien, ik las op internet dat dit het begin is van een bloedvergiftiging en ben nu al heel bang dat dit zo is en dat ik dood ga. ik ben zelf 17
Bijlagen:
13 reactiesReagerenA23 mei 2023 om 19:09bijvoegend: dit is op mijn kuit
Reagerena23 mei 2023 om 19:20vind het erg eng
ReagerenJohn (moderator)
23 mei 2023 om 19:23Dat heeft met bloedvergiftiging helemaal niets te maken. Beetje overdreven om daar te denken als je een krasje oploopt
ReagerenA23 mei 2023 om 19:29op internet stonden echter wel andere dingen… maar waarom zit die rode streep er dan?
ReagerenJohn (moderator)
23 mei 2023 om 19:32Dat is de beschadiging van je huid door de kras. Dat kub je zelf toch ook wel herkennen denk ik zo
ReagerenA23 mei 2023 om 19:37Logische wijze wel, maar op internet stond dat het ook een lymvevatonsteking kon zijn, en de huid zelf is niet heel erg beschadigd, het is vooral vel dat loshangt. Is dat nog steeds normaal??
ReagerenJohn (moderator)
23 mei 2023 om 19:40Dat is volstrekt normaal.
Reageren
En: als er door een bloedvergiftiging al een streep zou ontstaan loopt die dus altijd van beneden naar boven en niet van links naar rechtsA23 mei 2023 om 19:49Grappig dat we daar dan wel het zelfde over dachten… alleen door men angsten helpen dat soort dingen totaal niet of nauwelijks.
ReagerenJohn (moderator)
23 mei 2023 om 19:51Doe dan wat aan je angsten
ReagerenA23 mei 2023 om 19:56Ik sta op de wachtlijst, dus die komt er. PS: ik denk dat bij een lymevatonsteking het ook alleen van boven naar beneden is? omdat het door een baan loopt?
ReagerenJohn (moderator)
23 mei 2023 om 19:57klopt.
ReagerenDamian5 juni 2025 om 00:25Ik heb dit ook sinds gisteren geen schaafwond mijne loopt van me midden arm horizontaal naar me elleboog kant op en is binnen 24 uur heel helder geworden meer vermoeid geworden alleen en misselijk meer niet zal ook wel een schaafwond zijn misschien geen idee tis niet dat je meteen dood gaat en idd zoals ik las een bloedvergiftiging is van beneden naar boven niet van links naar recht omdat t in de bloedvaten zit dat ontsteekt en kan oplopen tot sepsis (ernstig en dodelijk snel hulp nodig door een arts)
ReagerenSuus5 juni 2025 om 09:01In plaats van meerdere topics te maken, kin je beter gewoon even je huisarts bellen.
Reageren
Die kan dan ter plaatse bepalen of je gezien zou moeten worden