Beste,
Afgelopen donderdagavond heb ik een snede opgelopen door het verplaatsen van een tv, zie foto. De wond is helende en op de meeste plekken al droog/dicht, maar nog steeds gevoelig dus nog niet helemaal gesloten.
Ben op vakantie en morgen staat voor de laatste dag een sauna bezoek / zwembad bezoek op het programma. Ik lees wisselende verhalen over wonden en sauna bezoek.
Is het met mijn wond af te raden of kan ik wel gaan, of zou ik eventueel een waterdichte pleister kunnen proberen? ( wat niet zo makkelijk is op deze plek). Uiteraard kan ik na afloop ook even goed schoonmaken.
P.s. ik stel mijn vraag uiteraard in verband met risico bacteriële infectie
Als de wond nog niet dicht is, plak er dan een waterdichte pleister op. Maar dan wel even wat haar verwijderen anders blijft die niet zitten
Dankje John. Ja ik had wat waterdichte pleisters gekocht, blijken niet groot genoeg te zijn.. dus morgen e.v.t. voor nieuwe kijken. Er komt geen bloed meer uit maar er zit ook niet echt een korstje op, dus ik weet niet of het echt dicht is ? Moeilijk te zeggen zo na drie dagen
Op de foto lijkt het in ieder geval dicht...
Hier en daar zit er een korstje al ja, maar op bepaalde plekjes lijkt er nog wat vocht te zitten, dus open huid. Die stukken zijn dan nog niet helemaal dicht lijkt me ?
Ik denk niet dat het een probleem zal zijn