- sinned16 oktober 2019 om 22:02
hallo,
Ik ben de laatste jaren erg onzeker over mezelf omdat ik er erg jong uitzie voor mijn leeftijd. ik ben op dit moment 17 jaar en zie er uit als 12/13/14. de mensen om mij heen en vrienden zeggen steeds: ‘ ze schatten mij al 19 jaar, ik kom overal binnen’. als jongen die ook van drinken en gezelligheid houd is dit natuurlijk hartstikke klote. meiden versieren lukt dankzij mijn onzekerheid ook niet echt lekker aangezien ik er maar uit zie als een kind van 14 dus geen kans heb. dat denk ik dus. ik was sowieso al laat in de pubertijd omdat ik aan het einde van mijn 16e jaar pas de groeispurt en baard in de keel kreeg. nu heb ik dus een wat zwaardere stem en is mijn lengte prima. maar ik zit dus nu nog steeds dwars dat ik er zo jong uitzie. ik hoef de gevolgen hiervan niet te vertellen want die kun je zelf natuurlijk invullen (je word jonger behandelt, als kind, etc.) dus mijn vraag is uiteindelijk wat de oplossing hier nou voor is. heb ik een testosteron terkort of ligt het aan iets anders? heeft het nut als ik testosteron pillen ga slikken of moet ik gewoon minder vaak aftrekken in een week?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 oktober 2019 om 22:10Omdat je toch al wat later in de puberteit kwam, zul je er ook jonger uitzien. Je zult ervaren, dat wanneer je ouder bent, blij zult zijn om er jonger uit te zien. Maar als ik dat zo zeg begrijp ik natuurlijk ook, dat je daar nu helemaal niets aan hebt. Ook met aftrekken heeft dat niets te maken. Je kunt naar de huisarts gaan en het bespreken. Vraag dan aan de huisarts om je hormoonspiegels te controleren via bloedonderzoek
Reagerensinned16 oktober 2019 om 22:14bedankt voor je reactie
Reageren