Zoeken Vraag het forum

Brandwonden

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sandra

Ik heb op donderdagavond met de hond buiten gespeeld. Hij had een lange stoffen lijn aan van 10 meter lang. De riem heeft een dikte van 1,5 cm. Ik gooide zijn speeltje weg. Ik had alleen niet in de gaten dat de riem al een keer om mij heen was gedraaid. Onze hond rent hard achter het speeltje aan en de riem gaat met een hoge snelheid langs mijn beide knieholtes af. Het deed zeer maar ik heb nog even doorgespeeld maar kort daarna kon ik niet meer op mijn benen staan. Mijn benen branden zo erg. Ik heb meteen gekoeld met een natte handdoek maar de pijn was niet te hebben. Extreem branderig gevoel de plekken waren rood en zagen er flink beschadigd uit. Op mijn rechter been kwam al snel een witte rand. Na het koelen heb ik tea tree balsem aangebracht. Ik verging van de pijn heb pijnstillers geslikt. En heb s’nachts bijna niet geslapen van de pijn. S’morgens heftige pijn met branderig gevoel.Heel de dag veel pijn. Nu is het de 2e dag en ik kan haast niet lopen en heb nog heel veel pijn. Daarbij heb ik sinds 2 dagen dikke benen en enkels. Ik breng in de ochtend betadine zalf aan en voor de nacht zalf met brandwond gaas. De wond op mijn rechter been ziet erg rood is super pijnlijk en heeft veel wit. De andere is pijnlijk, rood en heeft een paar zwarte puntjes. Wat moet ik nu doen? Is het verstandig om naar de arts te gaan of heeft het gewoon tijd nodig en geneest het vanzelf. De pijn aan mijn rechterbeen is haast niet te hebben ondanks de hoeveelheid pijnstillers die ik slik.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ga met de klachten naar de huisartsenpost

Reageren
Reageer op: Brandwonden
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.