- mkb17 februari 2018 om 19:19
Hallo,
1 week geleden ben ik ziekjes geweest: koude rillingen, opgezwollen keel amandelen, hoesten, verkouden..
Het bleek genezen te zijn tot ik gisteren het weer opnieuw enorme koude rillingen kreeg en geen eten kon zien of ruiken. Ondanks de misselijkheid toch maar 2 broodjes gegeten over de gehele dag en dit kwam er aan het eind ook weer uit, bleek dan ook 38,6 graden koorts te hebben.Nu is mijn vraag: ik ben constant erg misselijk maar heb ook erge honger. Wanneer ik iets eet of drink (zoals een biscuitje & thee) wordt ik daarna enorm misselijk en krijg ik het gevoel van overgeven (het komt er gelukkig niet uit). Wat zou dit kunnen zijn en hoe kan ik het honger gevoel het beste oplossen.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 februari 2018 om 19:58Blijf toch eten en drinken. En dan gewoon vaker kleinere hoeveelheden… als de misselijkheid blijft kan de dokter daar iets voor voorschrijven
ReagerenCatootje18 februari 2018 om 08:58Brood kan wat zwaar vallen. Beter een (maaltijd-)soep, liefst wel zonder smaakversterker. Misschien wat (rogge-)knäckebröd. Biscuit zou ik vanwege de suiker niet doen. Ook beter geen zuivel als je ziek bent.
Reageren
Je ziekte ondersteunen met vitamientjes (C en D), misschien wat zink. Een vlierbessenmiddel als Sambucol kan ook je weerstand helpen verbeteren.
Vooral ook je rust nemen, alles even loslaten.