Zoeken Vraag het forum

Kou koorts

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ben

Ik probeer overal op internet te zoeken wanneer koude koorts gevaarlijk wordt maar het is nergens te vinden. Ik ben nu vreselijk verkouden oorpijn keelpijn en mijn holtes ontsteken altijd is bekend bij me. Mijn temperatuur zakt altijd het is nu 35.2 ik weet nooit wanneer ik dan de dokter zou moeten bellen. Heeft u een idee.

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het sowieso goed is om met de klachten naar de huisarts te gaan. je temperatuur wijst erop dat je een bacteriële infectie hebt. Een antibioticakuur kan dan wel nodig zijn.

Reageren
    Catootje

In elk geval werken aan je weerstand met de juiste voeding – beter zo min mogelijk geraffineerde suikers, zuivel werkt ook nooit zo gunstig verkoudheden. Ook zorgen voor de juiste vitamientjes. Vitamine C en D en zink. Ook is een middel met vlierbes, zoals Sambucol, goed voor je weerstand en kan helpen om je wat minder ziek te voelen. Verder kunnen oregano-oliecapsules werken tegen allerlei ongewenste virussen en bacteriën.

Reageren

mijn echtgenoot heft regelmarig last van koude koorts,,,ik kan zijn koorts niet meten,,,de thermometer komt niet ,,,onder de 37%,,,,de dokter kan er niets mee????hij ligt uren te rillen,,,,niets helpt om hem te verwarmen,,,hij verliest wel een kilo aan lichaamgeweicht,,elke keer,,,,het gebeurt onregelmatig,,,ongeveer om de 2a 3 maanden,,en duurt soms 2 dagen

ja, we latenhem veel drinken..

we eten er geen oplossing voor,,nog hoe het komt

Reageren
    John (moderator)

Er zal dan toch een reden voor meten zijn. Van “koorts”is in ieder geval geen sprake als de temperatuur niet beneden 37 graden komt.

Reageren
Reageer op: Kou koorts
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.