- Anoniem1 oktober 2017 om 15:26
Ik heb sinds gisteravond nadat ik ontlasting heb gehad een branderig gevoel net buiten de anus, eigenlijk alleen als ik ontlasting heb gehad en daarna af en toe… Verder heb ik geen bloed bij het afvegen etc.
Het voelt eigenlijk aan als een schrale plek waar je telkens overheen moet met je toilet papiertje.
Heeft iemand hier ervaring mee of weet er misschien iets meer over??
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 oktober 2017 om 15:39Dat kan een anusfissuur zijn. Een scheurtje. Moet je hard drukken o te ontlasten? Is je ontlasting hard?
ReagerenAnoniem1 oktober 2017 om 15:44Ja af en toe niet altijd.
ReagerenJohn (moderator)
1 oktober 2017 om 15:53Belangrijk om je ontlasting zacht te houden. Zorg dat je voldoende drinkt ( 1,5 liter water per dag minimaal), eet vezelrijke voeding en dagelijks een stukje fruit.
Je kunt nu wat zinkzalf gebruiken. Kijk zelf ook even naar de anus of er iets opvalt.
ReagerenAnoniem1 oktober 2017 om 16:02Ah oke! En is anusfissuur niet iets ernstigs?
ReagerenJohn (moderator)
1 oktober 2017 om 16:14Dat is niet ernstig maar wel heel vervelend.. als je er last van blijft houden, ga dan naar de huisarts. Die kan er een speciale zalf voor voorschrijven.
ReagerenAnoniem1 oktober 2017 om 16:55Ah oke! En klopt het ook dat het voelt alsof het schraal is/alsof het een klein wondje is.
ReagerenJohn (moderator)
1 oktober 2017 om 17:04Een anusfissuur is een klein scheurtje, dus ja het is een wondje
Reageren