- Anoniem3 april 2017 om 20:09
ik zit met een probleem…
ik ben af en toe boos. Niemand heeft dat meestal echt in de gaten. Als ik een woede aanval heb, dan wil ik van alles kapot slaan. Ik doe dat gelukkig niet! Ik heb alleen in mijn lichaam heel veel woede zitten. Ik kan niet echt uitleggen war ik voel. Ik tril wel heel erg en kan moeilijk stil zitten. Ik bal ik mijn handen vaak in vuisten.
Ik heb ontspanningsoefeningen gedaan, maar die helpen niet tegen mijn woede aanvallen. Ook heb ik hockey geprobeerd, maar dat helpt ook niet.
heeft er nog iemand tips voor mij?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 april 2017 om 23:00Ik zou je willen aanraden, om me die klachten toch naar de huisarts te gaan en dat te bespreken.
ReagerenCatootje9 april 2017 om 21:46Het kan zijn dat je met kleinere of grotere trauma’s zit of dat je je gewoon niet goed kan uiten. Had dat zelf in m’n puberteit maar als meisje slaat het dan meer naar binnen. Misschien dat je er hulp bij nodig hebt. Ben zelf niet zo van alleen maar praten bij een hulpverlener, wat ik in het verleden heb gehad.
Reageren
Het kan ook zijn dat je lichamelijk niet helemaal lekker zit. Zo is je dagelijkse voeding belangrijk. Suiker kan bijvoorbeeld behoorlijk ontregelend werken en angsten en agressie uitlokken. Ook kan er sprake zijn van bepaalde tekorten, allerlei vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. bijvoorbeeld zink en vitamine b maar nog tal van andere stoffen. Zo voel ik meer boosheid als ik te weinig lysine gebruik.
Ook kunnen neurotransmitters als serotonine en dopamine ontregeld zijn. Die zijn bij te sturen met de juiste voeding en bepaalde supplementen en aanvullend middelen.
Verder kan electrostress veel klachten geven, denk aan wifi, smartphones, electrische wekker enzo. Slapen op een houten bed zorgt voor meer ontspanning in je lichaam omdat het het aarden bevordert. Sowieso de natuur in gaan is altijd goed.
Ook zou je kunnen denken aan bloesemremedies, die helpen om emotionele ontregelingen wat bij te sturen.Catootje9 april 2017 om 22:25Heel misschien dat je iets van autisme hebt of in de sfeer van adhd of add. Is maar een gissing.
Reageren