Goedemiddag, afgelopen tijd heb ik best wel wat spanning en angst gehad. Maakte me zorgen om van alles en nog wat. Sinds een week of 3 heb ik soms in de badkamer tijdens het douchen het gevoel dat ik knipper, of dat het licht het begeeft. Even een paar keer zo snel donker geknipperd alsof het licht flikkert. Dit gebeurt alleen daar dus. Ik vraag me af wat dit kan zijn? Iemand die dit herkent?
Warme waterdamp, te warm water, slechte beluchting kunnen oorzaken zijn
Het is echt alsof ik knipper korte momenten alsof t even zo donker is. Ik heb aan mijn huisgenoten gevraagd of zij dit ook hebben, maar zij hebben dit dus niet. Kan dit iets ernstigs zijn? Ben namelijk zo bang
Misschien hyperventileer je, door de stress.
Een fysiotherapeut kan dat vaststellen en je er bij helpen om het onder controle te krijgen
Kan ik dan alleen flikkerend licht zien tijdens het douchen? Zou dat dat dan niet altijd moeten zijn? Ik hoor graag
Als jij heel warm doucht en het is daardoor benauwd in de badkamer, kan dat zorgen voor een verkeerde ademhaling.
En het zou kunnen dat je al onbewust hyperventileert door de afgelopen stress periode, dan kan een warme douche dat extra triggeren,waardoor je extra klachten krijgt.
Komt dit vaak voor de klacht die ik benoem? Bij angst spanning etc?
En dat kan dan alleen tijdens het douchen voorkomen? Is het dan eigenlijk dat de warmte de stress/spanning onbewust erger maakt en zorgt voor flikkeringen?
Ja en er is ook uitgelegd waarom dat dan optreedt
Kan dit lang aanhouden? Want heb het nu al paar weken op en af tijdens het douchen
Ja dat kan als je niks aan de stress doet. Minder warm en minder lang douchen en goed ventiteleren als je doucht
Is dit niet een passende klacht bij ms? Flikkerend gevoel alleen tijdens het douchen? Sorry ik ben helemaal in paniek ineens
Dat heeft helemaal niks met ms te maken. Dan zou je het niet alleen maar in de douche hebben