Zoeken Vraag het forum

( kijk ) operatie knie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo.

Ik moet over een week een kijk operatie ondergaan maar heb geen idee wat te verwachten. Zo heb ik een aantal vragen.

1. Heb je kleding aan onder een operatie hemd ?
    2. Het is nogal koud ( naar het schijnt ) mag je sokken aan(houden) ?
    3. Je ligt op de tafel “vast gemaakt” ?

Het is mijn eerste operatie ooit. Heb al informatie over de voorbereiding, maar geen ik hoe het op de ok in zijn werk gaat. Ben wat nerveus.

7 reacties
    Reageren
    Anoniem

Dat hangt van de narcose af.

Bij ruggeprik:
    Ik mocht mijn onderbroek aanhouden.
    Sokken mag je niet aan houden.
    Ik mocht mijn bril ophouden om beter mee te kunnen kijken op het scherm.
    Vanaf je navel af naar beneden ben je dus verdoofd. Daar voel je niks ook geen kou of vastleggen.
    De rest van het lichaam is toegedekt.

Tandor

Reageren
    Anoniem

Dank jewel Tandor.

Dat worden dus koude voeten,haha. Waarom eigenlijk geen sokken, vanwege hygiene of iets? Ik zocht dit op internet op maar kon er niets over vinden. Ze gaan kijken naar een instabiele knieschijf. Als ik het goed heb met een kijk operatie (eerst).

Reageren
    Tandor1

Als het goed doen ze dat inderdaad met een kijkoperatie. Ik ga er vanuit dat ze toch wel zullen hebben verteld.

Reageren
    Anoniem

Hoi Tandor.

Dat klopt en is me ook verteld. Maar op internet zitten surfen ( kun je misschien beter niet doen ) maar daar lees ik dat knieschijf operaties langer duren. Ik maak me gewoon nerveus.

Ik vind de operatie opzich denk ik niet erg . Ik krijg een ruggenprik en er is mij verteld wat er voor en na de operatie gebeurt of kan gebeuren. Er is mij weinig verteld over de operatie, dus vandaar ook mijn vragen. Ben benieuwd hoe het op de ok in z’n werk gaat, hoe je er dus ligt ( onderbroek en blote voeten dus ) en dat soort dingen.

Ik ben een 20 jarige meid en dit is/wordt mijn eerste operatie.

Reageren
    Tandor1

Niet te veel zorgen over maken.
    Je krijgt sowieso een OP nachthemd aan. Met aan de achterkant een strik. Je komt er niet bloot te liggen. Alleen het been waar de operatie wordt uitgevoerd. Voor de rest wordt je helemaal toegedekt zodat je het niet koud krijgt. Je kunt als je wilt op de monitor meekijken en de chirurg legt je dan uit wat je ziet en wat hij doet.

Reageren
    Anoniem
    Anoniem

Hallo Anoniem.

Bedankt voor dit interessante filmpje. Ben nu weer een stukje wijzer. Verplicht de operatie te ondergaan met blote voeten dus. Ik zag dat je verder helemaal goed bent ingepakt. Tevens enig idee gekregen van mijn overige vragen

Dank je vriendelijk,
    Joyce

Reageren
Reageer op: ( kijk ) operatie knie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.