Zoeken Vraag het forum

Vaatingroei

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • B.A

Hallo,

Ik heb weer eens ongeluk denk ik?! Vaatingroei na 3 dagen lenzen dragen! Geen weken of jaren, DAGEN. 3-4 maanden geleden probeerde ik eens kleurlenzen uit en het was heel mooi, maar ik wist niet dat lenzen dragen nadelen had. Ik wist niet dat ik aan lenzen moest wennen en droeg het per dag meteen zo een 8-9 uur. Ik kreeg na de 3 dagen rode ogen, branderige ogen en droge ogen. Ik ben 2 keer bij de huisarts geweest en kreeg oogdruppels livocab en duratears en livocab heeft niks gedaan en duratears een beetje droogheid weg gehaald. Nu bleven die vaten in me oog zichtbaar en kreeg ik een verwijsbrief voor de oogarts. Vandaag bij de oogarts geweest en toen ze mijn oog onderzocht vroeg ze of ik zeker weet dat ik niet jaren lenzen in heb gehad?! Ik heb vaatingroei alsof ik jaren te lang lenzen heb gedragen, terwijl ik ze maar 3 dagen in heb gehad?! Nu wist de oogarts niet hoe dit kan dus ik heb dat jullie het wel weten. En kan ik hier wat tegen doen? Ik heb van de oogarts fluormetholon gekregen, maar ik heb opgezocht wat dit doet en het is een ontstekingsremmer.. vaatingroei is toch geen ontsteking?! Maarja, zouden jullie mij kunnen uitleggen hoe ik vaatingroei in 3 dagen lenzen dragen heb en de beste behandeling kunnen noemen?

Alvast dankuwel,

B.A

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Fluormetholon is een sterk werkend, synthetisch corticosteroïd met anti–inflammatoire en vasoconstrictieve werking. Het is dus niet alleen maar een ontstekingsremmer maar het eerste aangewezen medicijn voor jouw klachten.
    Die oogarts weet best wel wat die doet hoor.

De druppels zijn dus de beste behandeling. En geen lenzen dragen

Reageren
Reageer op: Vaatingroei
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.