Zoeken Vraag het forum

Rode aders in ogen? Iemand ervaring mee (foto’s)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Goeiedag

Ik had een vraagje voor jullie. Ik heb sinds een week of vijf gedoe met m’n rechteroog. Ik ben hiervoor ook al een paar keer naar de dokter geweest maar vroeg me af of iemand zich hierin herkent.
    Ongeveer vijf weken geleden toen ik ging slapen had ik het gevoel alsof er iets in m’n oog zat. De volgende ochtend zag m’n oog helemaal rood en brandde het ook kwam er een beetje viezigheid uit. (De derde foto was dit)
    Een aantal dagen later was het grotendeels weggetrokken en deed ik m’n lenzen weer in.
    Toen gebeurde het weer ik voelde de volgende dag alsof ik iets in m’n oog had en werd weer wakker met een rood brandend en gevoelig oog. De dokter had m’n allerlei druppels gegeven waaronder antibiotica waarvan ik de kuur niet had afgemaakt omdat ik twijfelde of het wel een bacteriële infectie was. Ik heb sindsdien ook m’n lenzen niet meer ingehad en dat is nu alweer drie weken geleden. Ik had het eerst alleen aan m’n rechter oog maar nu zie ik dat het wit van m’n linkeroog ook licht rood is geworden. De eerste twee foto’s zijn van hoe m’n oog er nu uitziet. Er zitten nog heel veel rode adertjes die soms zelfs paars lijken. Ik zie op sommige momenten wazig met dat oog en moet dat ook echt aantal keer knipperen, verder is het ook gevoelig en loop ik het liefst met m’n oog dicht. Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft. Ik ben bang dat dit nooit meer wegtrekt.
    Ik heb over een week afspraak bij de oogarts, maar zit nu nog een week lang in de stress

Drankje alvast

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Aangezien je lenzen draagt, zou het heel goed een bacteriële infectie kunnen zijn. Dat komt namelijk wel vaker voor. Het was niet zo verstandig om de kuur van de huisarts niet af te maken. Je was er wellicht al vanaf geweest en had niet naar de oogarts hoeven gaan.

Reageren
Reageer op: Rode aders in ogen? Iemand ervaring mee (foto’s)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.