- Anoniem7 november 2015 om 13:33
Goeiedag
Ik had een vraagje voor jullie. Ik heb sinds een week of vijf gedoe met m’n rechteroog. Ik ben hiervoor ook al een paar keer naar de dokter geweest maar vroeg me af of iemand zich hierin herkent.
Ongeveer vijf weken geleden toen ik ging slapen had ik het gevoel alsof er iets in m’n oog zat. De volgende ochtend zag m’n oog helemaal rood en brandde het ook kwam er een beetje viezigheid uit. (De derde foto was dit)
Een aantal dagen later was het grotendeels weggetrokken en deed ik m’n lenzen weer in.
Toen gebeurde het weer ik voelde de volgende dag alsof ik iets in m’n oog had en werd weer wakker met een rood brandend en gevoelig oog. De dokter had m’n allerlei druppels gegeven waaronder antibiotica waarvan ik de kuur niet had afgemaakt omdat ik twijfelde of het wel een bacteriële infectie was. Ik heb sindsdien ook m’n lenzen niet meer ingehad en dat is nu alweer drie weken geleden. Ik had het eerst alleen aan m’n rechter oog maar nu zie ik dat het wit van m’n linkeroog ook licht rood is geworden. De eerste twee foto’s zijn van hoe m’n oog er nu uitziet. Er zitten nog heel veel rode adertjes die soms zelfs paars lijken. Ik zie op sommige momenten wazig met dat oog en moet dat ook echt aantal keer knipperen, verder is het ook gevoelig en loop ik het liefst met m’n oog dicht. Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft. Ik ben bang dat dit nooit meer wegtrekt.
Ik heb over een week afspraak bij de oogarts, maar zit nu nog een week lang in de stressDrankje alvast
1 reactieReagerenJohn (moderator)
7 november 2015 om 13:45Aangezien je lenzen draagt, zou het heel goed een bacteriële infectie kunnen zijn. Dat komt namelijk wel vaker voor. Het was niet zo verstandig om de kuur van de huisarts niet af te maken. Je was er wellicht al vanaf geweest en had niet naar de oogarts hoeven gaan.
Reageren