- Lieve25 april 2013 om 17:41
Hallo allemaal,
Ik heb sinds een week plots last van hevig tranende ogen, die ineens opzetten. Soms is het één oog (meestal de rechter) en soms allebei. Heb het om de dag en twee keer al twee keer op een dag gehad.
Het begint dan ineens erg te branden, overvloedig te tranen zodat heel mijn wangen nat zijn en het is met een minuutje of 2 weer weg.
Wat zou dit kunnen zijn? Ik ga liever niet naar de huisarts want ik heb maandag gebeld en die zei dat ik het maar even moest aankijken. Ik draag geen lenzen of bril, de laatste keer dat ik m’n ogen liet opmeten (december) waren ze 100% goed.
Ik maak me er toch wat zorgen om.
13 reactiesReagerenanoniem25 april 2013 om 17:51dit heb ik dus ook. Precies hetzelfde.
Reageren
Mijn dochter vraagt waarom ik huil, op het werk vragen ze waarom ik tranen in mijn ogen hebt, of waarom ik gehuild heb, ze zien het aan mijn ogen. Inderdaad branden ze enorm, en vanmorgen deed ik zoals altijd oogpotlood op en toen begon het dus al ineens zonder dat dat ervoor de aanleiding was. Zodra ik buiten stapte begon het, erg vervelend op de fiets!! of op n terrasje.. staat lullig met een zakdoekje, ik herken het en lees graag mee!!Lieve25 april 2013 om 17:54Hoi Anoniem,
Hopelijk hebben we wat aan elkaar hier dan! Ik doe al een week geen make-up op, omdat ik bang ben dat ik het vererger.. Maar, begint het bij jou ook zo plots? Het kan bij mij binnen of buiten zijn, heel vervelend. Ik draag al een zonnebril om de volle wind erin te voorkomen. Maar goed, het maakt dus helaas niet zo veel uit.
ReagerenJohn (moderator)
25 april 2013 om 20:06Beste Lieve en Anoniem,
Ik denk dat jullie last hebben van een allergie.
Verschillende planten en bomen staan op dit moment in bloei, we hebben droog weer met redelijk wind. Ideale omstandigheden dus voor een allergie.Ga even naar de huisarts en laat even nakijken.
Reagerenanoniem26 april 2013 om 04:17inderdaad ik dacht ook dat het door het potlood kwam, maar zonder is het net zo erg. inderdaad begint het binnen ook, maar minder vaak en heftig dan als ik buiten kom.
Ik dacht ook aan hooikoorts maar ben niet snotterig oid. ik zal vandeweek maar eens richting huisarts gaan. en ondertussen blijf ik meelezen..
ReagerenLieve26 april 2013 om 06:03Ja Tanor, dat zou ik ook denken. Maar ik heb dit nog nooit gehad. Ik ben bang dat ik te hard in mn oog heb gewreven ofzo en dat ik het daarom kapot heb gemaakt. Ik wrijf nu niet meer in mijn ogen om aanvallen te voorkomen. Ik ga maandag even naar de huisarts bellen. Ik raad anoniem aan omdat ook gewoon te doen, dan kunnen we hier nog wat info uitwisselen. Ik hoop dat het weggaat, want het doet zeer en het is echt heel onhandig. Bovendien vind ik het gewoon eng, het zijn wel mijn ogen..
ReagerenJohn (moderator)
26 april 2013 om 11:05Goed besluit.
Reageren
Houd me op de hoogte.ano26 april 2013 om 17:26het kan idd een allergie zijn. ik heb hetzelfde met hooikoorts, als er berken in de buurt zijn. dan gaan mijn ogen spontaan tranen.
Reagerenanoniem28 april 2013 om 18:27upje..
Wonderbaarlijk gaat het eigenlijk ineens stukken beter! Mijn ogen tranen nu opvallend minder dan vandeweek. Zelfs met fietsen gaat het super! Wel als ik moe ben, dan tranen ze wel sneller, zeker als ik gaap maar dat is normaal.. Ik kan dus met oogpotlood traanvrij naar buiten!! (klop klop tot nu dan he… )
ReagerenMaja28 april 2013 om 18:35Verdorie, ik loop sinds december te snotteren en mijn ogen tranen de hele dag. Make-up zit na drie keer knipperen op mijn kin. Waterproof. Help!
Maja
ReagerenJohn (moderator)
28 april 2013 om 18:53Veel mensen denken dat een allergie echt iets is voor het voorjaar. Dat is dus niet zo. Ook in de winter kun je daar last van hebben. Even langs bij de huisarts.
ReagerenLieve2 mei 2013 om 16:25Hoi allemaal, bij mij ging het ook beter. Had sinds vorige week donderdag geen aanval meer gehad. Net deed ik oogdruppeltjes in mrt ogentroost (homeopatisch) en toen begon het weer een beetje te tranen, minder heftig maar op een schaal van 1 tot 10 een 5, waar dit vorige week echt een 9 was. Misschien door de koude oogdruppel dat mijn oog wat irriteerde.. Hoe gaat het verder met de rest??
ReagerenLieve2 mei 2013 om 16:32Nog even iets wat is was vergeten. Ik zag dat de pollenconcentratie afgelopen week ook minder was dan vandaag. De pollen nemen weer toe. Op verschillende sites kun je de pollen hoeveelheid bekijken. Ik denk dat onze gevoeligheid toch voornamelijk van pollen komt. Wat denken jullie? Ik heb dit tranen uit het niets wel voor het eerdt terwijl ik hooikoorts al langer heb
ReagerenAnoniem11 april 2015 om 19:26Ben blij dat ik niet de enige ben ,vroeger alleen op de fiets nu altijd in voorjaar het ergst ,denk dat het toch met hooi koorts te maken heeft binnen is het minder .al paar keer oog arts geweest traanbuisjes verstopt. druppels gehad .beetje opgefrist maar niks helpt .wel geholpen aan glaucoom poosje geen last gehad. best lastig hoor !
Reageren