- Rianne15 december 2012 om 13:55
Mijn dochter zwaaide vanmorgen haar vinger met volle kracht in mijn oog. Nu 8 uren verder heb ik nog het gevoel als of er iets in zit. Ik zie verder goed, maar je kan wel aan dat oog zien dat het een tik heeft gehad. Ook vraag ik mijn af of haar handen wel schoon waren. Ze had snachts overgegeven dus even gauw schoongemaakt met een washandje. Kan dit kwaad?
3 reactiesReagerenMaja15 december 2012 om 14:57Hoi Rianne,
Ik ben geen arts, maar denk niet dat je schade hebt opgelopen. Anders zou je wel problemen met ‘zicht’ hebben. Tranen maakt de ogen schoon. En een beetje spuug, je wilt niet weten wat je overdag aan je handen/vingers hebt terwijl je in je oog wrijft, toch? Dát zijn pas bacteriën.Groetjes Maja
ReagerenBram17 december 2012 om 11:34Ik denk niet dat het kwaad kan. voor bacteriën hoef je vlg mij niet bang te zijn. Zeker als je normaal kunt zien zal het vreemde gevoel verdwijnen. De klacht die je hebt wordt waarschijnlijk veroorzaakt door irritatie van het bindvlies (dat is het kapsel dat rondom het oog zit) mogelijk kan er ook een klein bloedvaatje zijn geknapt, in dat geval zie je dat als een klein bloedinkje.
ReagerenQuote17 december 2012 om 11:38