Zoeken Vraag het forum

Vuiltje in oog ?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jan

ik heb vandaag sinds ik m’n rechter lens uitdeed direct last gekregen van m’n rechter oog. het lijkt net alsof er een vuiltje in zit, alleen kan ik het vuiltje niet vinden… ik heb de lens ook gecontroleerd maar die is nog heel.
    Ik ben nog snel nara de dokter geweest en die kon ook niks vinden (was geen beschadeging aan mijn oog,heeft hij getest) ik moest allergie tabletten slikken en doorgaan met druppels (ik had al langer last van m’n oog)maar het zit me toch niet lekker dat ik er nu nog last van heb. wat kan deze irritatie zijn ?

2 reacties
    Reageren
    vuiltje in oog

Een kleine irritatie van het oog lost zich in de regel vanzelf op binnen 24 uur. het oog wordt als het ware gespoeld door het traanvocht, dat wordt afgevoerd. Mooi systeem dus.
    Bij trauma, bijvoorbeeld een splinter in het oog dient er wel adjuvant te worden ingegrepen.
    Maak je geen zorgen, lost zich vanzelf op. En mocht het nu toch persisteren, ga dan nog eens naar je huisarts, die kan met een handig blauw goedje en een oogspiegel, zeer nauwgezet je oog onderzoeken.
    Erg voor de hand liggend, maar had je niet net uien of knoflook gesneden, dus met vieze handen je lenzen verwisseld?

Reageren
    Jan

Bedankt voor je uitleg.
    Nee ik had vanacht wel weinig geslapen, ongeveer 4 uurtjes. dus wel wat weinig, misschien waren de ogen zeer moe (ik heb de laatste tijd niet meer vaak lenzen in) ik heb ze van 07.00 tot 16.00 in gehad dus misschien daar van..

Reageren
Reageer op: Vuiltje in oog ?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.