- Nicole19 november 2017 om 00:01
Ik heb een witte vlek aan de binnenkant van mijn onderste ooglid. Het doet pijn en voelt als een ontsteking. Het lijkt op een afte plek die je ook wel eens in je mond hebt. Gaat het vanzelf weg?
Op de foto is de witte vlek niet goed te zien. Het is echt een vlek, geen bultje. En van de buitenkant voelt het pijnlijk en alsof ik op mijn oog geslagen ben.
Ik heb een heet washandje geprobeerd, maar het ziet er niet naar uit, dat er iets moet knappen. Afwachten?
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 november 2017 om 00:18Het zou een ontsteking kunnen zijn Ga naar de huisarts en laat ernaar kijken
ReagerenAlice29 juli 2020 om 17:32Weet u toevallig wat het was? Ik heb dit ook namelijk. Veel dank!
ReagerenJane8 januari 2022 om 15:42Wat is dit ? Moet dit behandeld worden , of gaat dit vanzelf weer weg?
ReagerenJohn (moderator)
8 januari 2022 om 16:28Lijkt op een puistje. Ga ermee naar de huisarts die kan er een zalf voor voorschrijven
ReagerenA.27 maart 2022 om 00:53Het ziet er uit als Chalazion. Een verstopt talgklier aan de binnen kant van het oog. Als je 2maal daags lauwe doeken/ comprese voor 15 min op het oog legt moet het weg gaan. Want dan word het zachter en door knipperen leeg het. Merk je niet zelf van. Werkt het niet dan naar de oogarts die hem leeg laten maken
ReagerenChip5 december 2022 om 11:33Aan de binnenkant van het ooglid zitten geen talgkliertjes volgens mij
bij mij zit het zelfde al een maand of wat
altijd al geïrriteerde rode oogleden en regelmatig rood ontstoken. Nu zie ik een witte langgerekte vlek en een bloedpropje  maar dan helemaal beneden ooglid binnenkant tegen de oogbol aan en ja lijkt op  aften en brand heftig
Ik laat er in ieder geval naar kijken door een arts
ReagerenM10 januari 2023 om 17:36Zoals eerder gezegd door #6, lijkt het op Chalazion
ReagerenZico20 oktober 2025 om 04:22Ik heb hetzelfde terugkerende probleem. Ik krijg dit al jaren en de arts geeft mij een oogspoeling/druppels maar die helpen niet. Het komt na een maand of 2 soms 3 weer terug
Reageren
IMijn ooglid hangt dan over mijn oog en ik lijk net
the ElephantmanZico20 oktober 2025 om 04:25Moet je zien
Reageren