Zoeken Vraag het forum

Witte vlek aan binnenkant onderste ooglid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Nicole

Ik heb een witte vlek aan de binnenkant van mijn onderste ooglid. Het doet pijn en voelt als een ontsteking. Het lijkt op een afte plek die je ook wel eens in je mond hebt. Gaat het vanzelf weg?

Op de foto is de witte vlek niet goed te zien. Het is echt een vlek, geen bultje. En van de buitenkant voelt het pijnlijk en alsof ik op mijn oog geslagen ben.

Ik heb een heet washandje geprobeerd, maar het ziet er niet naar uit, dat er iets moet knappen. Afwachten?

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zou een ontsteking kunnen zijn Ga naar de huisarts en laat ernaar kijken

Reageren
    Alice

Weet u toevallig wat het was? Ik heb dit ook namelijk. Veel dank!

Reageren
    Jane

Wat is dit ? Moet dit behandeld worden , of gaat dit vanzelf weer weg?

Reageren
    John (moderator)

Lijkt op een puistje. Ga ermee naar de huisarts die kan er een zalf voor voorschrijven

Reageren
    A.

Het ziet er uit als Chalazion. Een verstopt talgklier aan de binnen kant van het oog. Als je 2maal daags lauwe doeken/ comprese voor 15 min op het oog legt moet het weg gaan. Want dan word het zachter en door knipperen leeg het. Merk je niet zelf van. Werkt het niet dan naar de oogarts die hem leeg laten maken

Reageren
    Chip

Aan de binnenkant van het ooglid zitten geen talgkliertjes volgens mij

bij mij zit het zelfde al een maand of wat

altijd al geïrriteerde rode oogleden en regelmatig rood ontstoken. Nu zie ik een witte langgerekte vlek en een bloedpropje  maar dan helemaal beneden ooglid binnenkant tegen de oogbol aan en ja lijkt op  aften en brand heftig

Ik laat er in ieder geval naar kijken door een arts

Reageren
    M

Zoals eerder gezegd door #6, lijkt het op Chalazion

Reageren
    Zico

Ik heb hetzelfde terugkerende probleem. Ik krijg dit al jaren en de arts geeft mij een oogspoeling/druppels maar die helpen niet. Het komt na een maand of 2 soms 3 weer terug
    IMijn ooglid hangt dan over mijn oog en ik lijk net
    the Elephantman

Reageren
    Zico

Moet je zien

Reageren
Reageer op: Witte vlek aan binnenkant onderste ooglid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.