- Ramon10 april 2017 om 22:18
Hallo,
Ik heb sinds 7 dagen een dik rood ooglid. Het oog zelf is (ondanks dat op de foto wel veel bloedvaatjes zichtbaar zijn) niet zo heel rood. Ik heb van de huisarts Chloramphenicol gehad en gebruik dat nu 6 dagen, 3 keer per dag. Mijn ooglid zwelling lijkt niet af te nemen + mijn oog raakt ‘geirriteerd’ nadat ik die zalf heb gebruikt (en daardoor krijg ik veel rode bloedvaatjes zoals in de foto). Het met wat water spoelen voelt ook geïrriteerd aan, en voel een irritante jeuk in mijn ogen.
Als ik mijn ogen sluit en zachtjes met mijn vinger over mijn ooglid voel, dan lijkt het net alsof er een klein blaasje of bloedvaatje ofzo aan de binnenkant/onderkant van het ooglid zit, maar als ik het zo oplicht zie ik niks bijzonders.
Wat kan ik doen als Chloramphenicol niet werkt? Wat zou dit kunnen zijn? Ik ben niet in staat langs de huisarts te gaan omdat ik nu in het buitenland zit.
Nog een vraag.. is het normaal dat nadat ik die zalf gebruik, ik een rare smaak in mijn mond krijg? Staat het oog en de mond in verbinding met elkaar ofzo qua vocht verplaatsing?
bedankt
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 april 2017 om 22:26Er zou een puistje aan de binnenkant kunnen zitten. Vaak is dat zeer moeilijk te zien. je zou eigenlijk terug naar de huisarts moeten. Je zou je oog met een nat lapje kunnen koelen
ReagerenRamon10 april 2017 om 22:37Bedankt voor de reactie.
Dit zou verder niks ernstigs kunnen zijn? Geen spoed?
Ik heb wel meer hoofdpijn sinds ik dit heb.. wellicht gewoon omdat ik moeilijker kan zijn door die zalf ofzo.
ReagerenJohn (moderator)
10 april 2017 om 23:06De hoofdpijn is vrij normaal als er zoiets met je ogen is. Ook de smaak die je eerder noemde kan door de zalf worden veroorzaakt. Het traankanaal staat in verbinding met neus en keel.
Als je het idee hebt dat de klachten erger worden i.p.v. minder door de zalf, zou je ermee kunnen stoppen.
Als je er erg veel last van hebt, zou je ook in Nederland naar een huisarts kunnen gaan.
Reageren