Hoi,
Ik ben een man van 31 jaar en sinds een aantal dagen merk ik dat er in de ochtend een kwartier/30 minuten na het urineren een druppel helder vocht uit mijn penis komt. Het is niet super plakkerig en ruikt naar vrijwel niets of heel lichtjes naar vis. Het gaat om maximaal 1 druppel. Wel voelt het als ik het er een beetje uit moet “drukken”. Het staat los van het feit of ik wel of niet gemastrubeerd heb de dag ervoor. In beide gevallen gebeurt het. Wel heb ik vrijwel altijd een hoog libido.
Soa is niet mogelijk, want ik heb geen onveilig sex gehad. Ik heb een jaar geleden chlamydia gehad. Hier heb ik een pil voor gehad en deze klachten zijn geheel verdwenen, maar ik ben zeer angstig en alert geworden op dit vlak.
Verder geen andere klachten.
Is het een normaal verschijnsel of moet ik mij zorgen maken?
Ik zou het zo helaas niet kunnen zeggen. Ga ermee naar de huisarts
Hoi John,
Bedankt voor uw snelle antwoord!
Helaas is het zo dat ik net ben verhuisd en het in mijn huidige woonplaats waanzinnig lastig is om een huisarts te vinden die nog patiënten aanneemt.
Nog twee korte vragen waar ik op internet niet echt een eenduidig antwoord op kan vinden:
- is het mogelijk dat het een restante zaad kan zijn van de vorige dag? Stel ik heb sex gehad op de dinsdag om 11 uur s’ochtends, zou er een beetje vocht er nog uit kunnen komen de volgende dag om 8 uur s’ochtends 15 min na het plassen?
- kan het iets te maken hebben met het feit dat ik eigenlijk standaard een ochtenderectie heb? (Voorvocht uit de nacht o.i.d.).
Wat ik vergeten was om te vertellen is dat ik dit ook heel af en toe heb als ik ietsjes druk moet zetten bij een grote boodschap.
"– is het mogelijk dat het een restante zaad kan zijn van de vorige dag? Stel ik heb sex gehad op de dinsdag om 11 uur s’ochtends, zou er een beetje vocht er nog uit kunnen komen de volgende dag om 8 uur s’ochtends 15 min na het plassen?" Dit is niet erg waarschijnlijk. Ik ga er vanuit dat je meerdere keren hebt geplast.
Voorvocht zou wel kunnen