Hevige pijnen in je achter onderrug, zo hevig dat je bijna geen adem meer kunt halen en even niet meer kunt spreken.. bij mij duren ze heel kort maar zijn altijd heftig.. Laat je huisarts je urine na kijken komt eruit dat je blaasontsteking hebt en je voelt het zelf niet, vraag dan of hij je doorstuurt naar de uroloog. Sterkte
Hoi hoi ik herken je klachten helemaal. Ik ben zelf al een keer opgenomen met deze klachten en toen werd er ook als eerste aan mijn eierstokken gedacht, maar daar was niets mis mee. De pijn trekt ook vanzelf na een tijdje weer weg en in het ziekenhuis hebben ze niets kunnen vinden. Ook ik heb bij sex vaak last van pijnscheuten maar ben overal al op getest en er is volgens de gynecoloog ook niets mis, ik ben dus een beetje wanhopig wat dit kan zijn want de pijn blijft zo nu en dan komen. Kan iemand mij een tip geven wat dit kan zijn?
Ik heb overigens geen bloed in mijn urine en heb alleen af en toe aan het einde bij het leeg plassen van de blaas vreselijke pijn.
Hallo,
weet een van jullie al wat er precies mis was? Ik heb vergelijkbare klachten, pijn en steken in de onderbuik, vooral als ik s'ochtends niet meteen als ik wakker wordt ga plassen.. Bij mij is het overigens aan de linkerkant erger als aan derechterkant.
ik hoop dat een van jullie me meer kan vertellen!
groet, Annemarie
Hey mensen,
Toen ik dit last herkende ik het vrijwel meteen! Mijn beste vriendin heeft dus dezelfde onverklaarbare klachten. Pijn aan haar beide flanken (zijkanten dus), pijn bij het uitplassen. Het is maanden geleden begonnen met een acute pijn, waar ze direct voor werd opgenomen in het ziekenhuis. Diverse ego's zonder resultaat. Wel zagen ze een cyste, maar die is leeggepunkteerd en haar klachten verdwenen niet. Toen hebben ze haar getest op een zeldzame ziekte, poryfirie. Dat bleek het ook niet te zijn. Het is zelfs zo ver gekomen, dat ze haar beschuldigde dat het tussen haar oren zat.
In een ander land heeft ze een second opinion gedaan en daaruit bleek dat ze niergruis of zand had en zelfs in 1 nier een klein niersteentje. Ze heeft hiervoor medicijnen gekregen, die na 1 week al zichtbaar pijn en klachtvermindering opleverde.
Ze is nu in een ander ziekenhuis in Nederland en daar gaan ze haar situatie nogmaals bekijken.
Ik vraag me zo langzamerhand wel af hoe teleurstellend de gezondheidszorg hier in Nederland, in een Westers land, gesteld is?
Het valt me trouwens wel op, dat het alleen vrouwen zijn met die klachten. Zou dat verband kunnen houden? Ben wel benieuwd hoe het jullie nu vergaat en welke medische wegen jullie allemaal bewandeld hebben? Alvast bedankt!
Hallo
ook dit zijn voor mij vergelijkbare klachten, heb 4 jaar lang verschillende onderzoeken gehad,menig keer in het ziekenhuis opgenomen, zo was er op de echo een niersteen te zien,en de andere dag weer niet heel vreemd,heb bij de internist gelopen hier werden mijn darmen eens flink onderzocht,,ook niks,, bij de gynecoloog twee operaties gehad maar ook niks,bij de uroloog verschillende onderzoeken en scans......
Nu afgelopen maart is er i.c geconstateerd,(interstitiele cyctitis) dit kan je zien als een ontstoken blaas wand (dus geen blaas ontsteking) jammer genoeg is dit cronische en weten ze nog niet zo goed hoe het komt en wat ze er aan kunnen doen..
praat er eens over met je uroloog of huisarts zo dat ze dit bij jou kunnen uitsluiten..
heel veel succes groeten M
Hoi lezer.
Ik heb een vraagje, ik heb al ruime tijd last van me buik. Ik heb in een jaar tijd 9 x blaasontsteking gehad en 2 x nierbekkenonsteking.
Ik ben afgelopen vrijdag bij de röntgeloog geweest voor een echo. Om me baarmoeder/eierstokken/blaas en nieren te laten bekijken. Ik hoorde haar wel zeggen dat ze nix zag bij me baarmoeder of eierstokken...maar over me nieren en blaas heeft ze nix gezegt.
heb een beetje stekende/zeurende pijn links in me buik. Moet veel plassen ook!!
Kan iemand mij vertellen wat dit kan zijn, ben bang voor een nierziekte of nierstenen ofzo. Als ik een nier kwijt ben(of ziek is) dan is de kans op complicaties groter tijdens zwangerschap. Zou graag een serieuse reactie willen, maak me zorgen, ben net 19 en wil nog wel kids
Nierstenen voelt als hele erge steken in je onder rug bij de plaats van je nier hele zeurende pijn als je nier stenen heb moeten de artesen die zeker zien op de rongefotos en de echos
Het is absoluut niet zo dat je nu kans loopt op een verschrikkelijke nierziekte of nierstenen. Het hebben van een niersteen zou je zeker niet zijn vergeten. Deze pijn is zeer hevig en komt in aanvallen en kan in je flank zitten en uitstralen naar je blaasregio. Bij zo'n aanval kan je niet stil blijven zitten van de pijn, ben je misselijk en moet je overgeven. Jou klachten passen dus niet erg bij een niersteen.
een nierbekkenontsteking is eigenlijk een uit de hand gelopen blaasontsteking. De bacterieen die in de blaas voor de ontsteking zorgen klimmen via je urinewegen naar de nier en zorgen dus voor een ontsteking van het nierbekken. Je ziet dit vaak bij jonge vrouwen. In de meeste gevallen is de oorzaak onschuldig. De blaasontsteking wordt meestal veroorzaakt door bacterieen die in je darm leven, en daar ook horen. De afstand tussen darm en plasbuis is bij de vrouw echter erg kort en zo kunnen deze bacterieen bij een vrouw makkelijk voor een blaasontsteking zorgen. Bij een man is het alweer lastiger, niet in de minste plaats omdat de plasbuis simpelweg een stuk langer is.
Wat ook nog een rol kan spelen is seks. Door het vrijen (gemeenschap) kunnen bacterieen als het ware een lift krijgen van de penis en zo voor een blaasontsteking zorgen.
Maar wat kan je er aan doen??? Je bent al bij de dokter geweest en die heeft een echo laten maken om te zien of er abnormale dinge te zien zijn. Waarschijnlijk is dat niet het geval dus geen reden tot grote onrust. Belangrijk is als eerste dat je genoeg drinkt, en dus ook voldoende plast (je spoelt de blaas en hierdoor krijgen de bacterieen geen kans) je moet ongeveer 1/5 liter per dag plassen! Verder is het ook aan te raden om n? het vrijen meteen te plassen. En je kunt naar de drogist gaan en cranberry sap halen, dit maakt je urine wat zuurder en daar houden bacterieen niet van.
Je hoeft je dus geen zorgen te maken, en met die kids komt het wel goed.
Succes.
Hallo, ik ben vbandaag ook naar de dokter geweest heb dezelfde klachten als jou, steken in me linker zij! de dokter zij dat het verschijnlijk met de darmen te maken had, maar er was ook een kans dat het nierbekken onsteking kan zijn of blaasonsteking, moirgen moet ik terug komen met een potje met ochtendurine, hoop dat het ook niks ernstig zal zijn maar dat zal wel niet!
hallo ik heb al een jaar pijn in mijn buik links onder.
ben bij de internist geweest en die heeft een echo van mijn buik gemaakt .
vrijdag hoor ik de uitslag bij mij dacht ie ook dat het mijn nieren zijn ik ben pas 26.
je hoort het wel als ik meer weet heel veel succes.
😉
ik hoor morgen ook de uitslag, vandaag zagen ze er niks in maar ze gaan een uitgebreider onderzoek doen.
Hallo ik ben sandra ben 20 jaar jong .
ik heb al van af mijn 13 e jaar telkens blaas ontsteking en heel vaak .
nu heb ik van af december 2004 heel erg veel klachte en de pijn wil nie weg gaan . nu vermoeden ze dat ik nierbekontsteking hebben omdat ik steeds onder in mijn rug pijn heb en buikpijn en haas niet kan lopen ik moet tot morgen wachten heb gisteren zware antibiotica gekregen en als ik morgen nog steeds pijn heb dan gaan ze onderzoeken doen in het zieken huis maar ben er zo bang voor want net als het eerste bericht ben ik dus ook bang dat ik over een paar jaar geen kinderen meer kan krijgen . en ik ben ook bang dat ik aan infusen kom en dat wil ik niet ik drink bijna iedere dag cranberry sap en sinasappelsap en het helpt niet tegen de pijn . maar de gene wie hier ook last van hebben veel sterkte en jullie horen nog wel wat mijn uitslag is sterkte alemaal vriendelijke groetjuhs sandra ❗
Als je nierstenen hebt weet je het echt wel.
Ik werd op een keer midden in de nacht wakker met een onstellende pijn in de rug (schijnt op één lijn te liggen met het genoegen van bevallen) en heb toen de noodarts gebeld. En die vroeg:
Kunt U zittten? "nee"
Kunt U liggen? "nee"
kunt u gewoon lopen? "nee"
kunt u stilstaan? "nee"
Kunt U alleen rondhuppelen van de pijn? "ja"
Nou dan kom ik, dan heeft U nierstenen.
Beantwoord dat de vraag ?
Mijn man heeft sinds donderdag vreselijk last van nierstenen volgens de dokter moet hij het uitplassen en is dat meestal binnen 48 uur. Volgens hem moet hij de pijn dan vanzelf omlaag voelen zakken.
Hij ligt nu al sinds donderdag op bed de pijn is wel iets minder door de pijnstillers maar de pijn blijft op de zelfde plek zitten. Wie weet hoe lang dit kan duren.
Hij hoopt zich met de kerstdagen wat beter te voelen. Zodat we nog weg kunnen.
Ik ben geen dokter maar de uroloog gaf me een paar weken voor het lozen van de steen. Van belang is dat er geen verstopping ontstaat waardoor de nier niet kan afvloeien. Een langdurig gestuwde nier kan leiden tot nierschade. En de pijn moet onder controle te houden zijn met diclofenac. Als de problemen aanhouden toch eens een foto/echo laten maken?
Moderator: J. Leppink (zorgprofessional)