Zoeken Vraag het forum

Klein ‘butlje’ binnenkant wang

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi,

Ik kwam er vannochtend achter dat ik in mijn linkerwang een klein bultje heb zitten. En toen voelde ik aan de andere kan en daar zat het ook, alleen net iets kleiner. Als ik dan met veel moeite in de spiegel kijk wat het is dan lijkt het net of er een soort witte ader zit. Wat is dit? Lijkt me niks ernstigs aangezien het aan beide kanten zit, maar wil het toch graag weten.

11 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Waarschijnlijk een bijtplekje. Je wangen zijn vermoedelijk tussen je kiezen gekomen tijdens het slapen.

Reageren
    Anoniem

Aan beide kanten? Zit wel vaak te kloten met mijn wangen en kiezen trouwens. Had geen idee dat dat kwaad kon

Reageren
    John (moderator)

ja dat kan..

Kwaad kan het niet echt

Reageren
    Anoniem

Ik heb net nog een keer gekeken. Het was iets anders wat ik voelde.

Er zit bij de bovenste kiezen een soort rode verdikking, met blauwe aders die eromheen lopen. Dit zit er aan de andere kant ook op precies dezelfde plek en ziet er bijna identiek uit.

Doordat het ook aan beide kanten zit en die blauwe aders eromheen zitten zou ik bijna zeggen dat het er hoort te zitten. Zijn dat ook bijtplekken?

Reageren
    John (moderator)

Zou best kunnen…..

Reageren
    Anoniem

Ga er maar vanuit dat het er hoort te zitten dan. Beide kanten identiek dus zal wel. Kan goed dat het er al jaren zit maar dat ik het nu pas opmerk

Reageren
    Anoniem

Zouden het geen speekselklieren zijn? Omdat ze netjes aan beide kanten zitten? Kan nergens een goede foto vinden hoe die eruit moeten zien

Reageren
    John (moderator)

Als het op je wang zit zijn het geen speekselklieren.

Als je er ongerust over bent, ga dan naar de huisarts en laat ernaar kijken.

Reageren
    Anoniem

Wil niet voor de vierde keer op een rij voor jan lul naar de huisarts eigenlijk. Maar als iets aan beide kanten zit, en er bijna hetzelfde uitziet kan het toch nooit heel ernstig zijn? Heb geen pijn, geen last alleen als ik er met mijn vinger over ga voel ik hem.

Reageren
    John (moderator)

Iets ernstigs zal het zeker niet zijn, als je er verder geen last van hebt.

Reageren
    Anoniem

Thanks, ik maak me nog al snel zorgen

Reageren
Reageer op: Klein ‘butlje’ binnenkant wang
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.