Zoeken Vraag het forum

Ik heb overtollig vlees/huid binnenkant van mijn wang

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • hugop

Beste lezer,

Ik ben erachter gekomen dat ik overtollig vlees/weefsel heb aan de binnenkant van mijn wang (ter hoogte van bovenkaak). Dit is vooral aan de rechterkant, maar aan de linkerkant heb ik ook een lapje in minder mate. (zie bijgevoegde foto aub)

Ik weet echt niet wat het is en ik wil graag weten of het ernstig is. Ook ben ik benieuwd hoe ik het kan verhelpen.
    Het doet verder geen pijn, maar ik voel de aanwezigheid wel.

Kan het zijn omdat ik ’s nachts in mijn slaap op mijn wang bijt?

Ik hoor het graag. Alvast heel erg bedankt!

Met vriendelijke groet,

Hugo

[img size=660]http://www.dokter.nl/media/kunena/attachments/legacy/images/17_1_2013_21_51_37-e3980f68f5ac5d0deb4c7b80ad28d9cd.jpg[/img]

14 reacties
    Reageren
    Bram

Beste Hugo,

Ik moet zeggen dat ik op de foto niet iets bijzonders zie. Een bijteffect lijkt het mij niet want dat ziet er veel rafeliger uit. Het zou een kleine cyste kunnen zijn die gevuld is met een soort slijm. Volstrekt onschuldig . Zelf kun je er niets aan doen. Een arts kan het, indien mijn suggestie juist is, wegsnijden.

Reageren
    Saar

Ik heb precies hetzelfde! Naar dan aan beiden kanten!

Weet je al wat het is?

Groeten

Reageren
    hugo

helaas niet niet 100%
    heb jij er veel last van?

Reageren
    Saar

Het is meer dat ik het voel zitten als ik met m’n tong eraan voel! Verder geen pijn of iets dergelijks! Jij?

Ik ga begin volgende week naar de tandarts, hopelijk weet hij wat het is!

Groetjes Sabine

Reageren
    hugo

ik heb hetzelfde, maar is wel raar.
    als je weet wat het is, zou je dit mij dan kunnen laten weten?

dank je!

Reageren
    Anoniem

Ik heb het ook, links- en rechtsboven. Rechts iets meer dan links. Het ontstaat symmetrisch dus zal het wel iets natuurlijks zijn. Mogelijk groeit het naar mate we ouder worden en valt het daardoor op een gegeven moment op. Ik had het dit jaar (ben nu 46) voor het eerst in de gaten.

Reageren
    Anoniem

Al wat meer bekent? Ik heb ook zoiets…
    Michiel

Reageren
    Anoniem

Idem dito, aan een kant veel groter dan de andere kant

Reageren
    Anoniem

Het zijn je speekselklieren. Heeft iedereen.

Reageren
    Anoniem

Ik heb precies hetzelfde! Maar aan de rechter kant groot en linker kant klein. Ik heb het al zolang als ik me kan herinneren maar ben er nog nooit mee naar de dokter gegaan. Volgens mij is het niks ernstigs

Reageren
    Bloem

Ik heb het sinds eind 40. Denk dat t komt door slinkende kaak, veranderend gebit en daardoor te vaak per ongeluk op de wang bijten. Fibroom lijkt me niet want het zijn hele randen bij mij. Ik zie hier erg weinig info over op t net. Heeft iemand zich hieraan laten opereren?

Reageren
    Silke

Beste,

Kan iemand mij helpen?

Heb sinds een paar maand geleden ontdekt dat ik een verdikking/ bultje voel in mijn wang. Enkel links. Doet geen pijn, ziet niet rood, is geen zweer, enkel wat dik en ringvormig. Iemand die weet wat het kan zijn?
    Bedankt!
    Silke

Reageren
    John (moderator)

Het zou een bijtlitteken kunnen zijn

Reageren
Reageer op: Ik heb overtollig vlees/huid binnenkant van mijn wang
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.