Zoeken Vraag het forum

pijnlijke rode plekjes in de mond

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mariska van Wanrooij

Ik heb sinds vandaag veel last van de binnenkant van mijn mond. Als ik kijk aan de binnenkant van mijn lippen zie ik rode plekjes (geen aften), het lijkt op gesprongen adertjes. Een beetje brandend gevoel. Wat kan dit zijn? Ik heb vaak aften gehad, maar dit komt mij niet bekend voor en het is echt super vervelend. Brandend tintelend gevoel.

11 reacties
    Reageren
    Tara

Hai, iets gegeten waar je misschien allergisch voor bent? (ongewassen) fruit? Heb je zelf enig idee?

Tara

Reageren
    lies

Hallo,
    Ik heb net hetzelfde sinds deze namiddag… en het is natuurlijk weer weekend dus ik kan niet naar de dokter.
    Weet je er al iets meer over? Ben er nl niet zo gerust in..
    Het is begonnen met de linkerkant van mijn bovenlip en nu begint de rechterkant van mijn onderlip hetzelfde te doen. Naar mijn weten ben ik voor niets allergisch en heb ik niet anders dan anders gegeten ofzo

Reageren
    Hellen

Hallo Lies,
    Kan het bij jou koortslip zijn? Herpes?

Groetjes

Reageren
    lies

Hallo Hellen, dank voor de snelle reactie!
    Ik denk het niet… dat is op de buitenkant van je lippen normaal toch?
    Het is de binnenkant en het voelt echt raar. Tintelend, branderig gevoel, soms voelt het zelfs wat verdoofd aan. Dit nu al van links tot rechts over volledig beide lippen. En kleine rode vlekjes, precies gesprongen adertjes ofzo (net zoals de opstartster beschreef).

Reageren
    Hellen

Hai, ik denk dat ik te snel heb gelezen, dacht dat het om de buitenkant van je lippen ging. Binnenkant dus. Vitamine gebrek? Paar dagen sinaasappelen persen en vitamine C binnenkrijgen. Tenminste, dat helpt mij…

Groetjes

Reageren
    Gansje

Hoi, van tandpasta veranderd?

Reageren
    lies

zou het zoiets onschuldig kunnen zijn?
    is echt rap opgekomen
    ik ga alvast mijn weekend vullen met meer vit. c
    hoewel ik wel regelmatig fruit eet..

en ja idd andere tandpasta.. ik gebruik sinds een dag of drie even de tube van zoontjelief op omdat hij die soort kindertandpasta niet goed kan verdragen, en anders was die voor de vuilbak..

jullie hebben me alvast wat gerustgesteld, waarvoor veel dank!
    was alweer grote drama’s aan het fantaseren over mondkanker enzo

maar maandag toch even langsgaan bij de dokter, voor alle zekerheid

Reageren
    Mama

‘Geestig’… ik kreeg ook uitslag in mijn mond wanneer ik een keertje met de tandpasta van mijn dochter poetste. Hoop dat dat het is. Avocado’s eten en bananen.

Groet, mama

Reageren
    Anoniem

ik lees precies wat ik zie bij mijn zoontje van 2 wat is het en moet ik me zorgen maken hij kan ook bijna niet eten zo zeer doet het vooral warm eten en heeft wel ontstoken ogen

Reageren
    John (moderator)

Ga even langs bij je huisarts.

Reageren
    Anoniem

Hoi lies het is dan 3 jaar geleden bij jou maar wat heeft de dokter Gezegt van die rode vlekjes aan de binnenkant van jou lippen ?

Reageren
Reageer op: pijnlijke rode plekjes in de mond
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.