- sunlover6 juli 2010 om 18:12
Ik heb sinds 4 dagen een zwelling in de binnenkant van mijn mond.
het begon als een verdikking (rood en dik)vooral als ik s’morgens wakker werdt.
en 2 dagen later was de zwelling wat minder en kwam er een wit vliesje over heen. mijn mondhoek is een beetje stuk (maar mischien ook wel omdat ik er teveel aan heb gezeten) wondje loopt dus net door tot aan mijn mondhoek maar zit wel echt aan de binnenkant van mijn mond.
Ik maak me een beetje zorgen omdat het totaal geen pijn doet, dus kan haast geen afte zijn omdat een aft bij mij altijd pijn doet.Wie herkent dit verhaal en kan me zeggen wat dit is?
Groetjes
4 reactiesReagerenFleur7 juli 2010 om 19:18Als je mondhoek een beetje stuk is, denk ik dat je mond een beetje ontstoken is geraakt.
Omdat de zwelling ook alweer afgenomen was, lijkt het erop dat jouw eigen immuunsysteem druk aan het werk is om deze infectie te bestrijden.
Je zou het afweer systeem wat kunnen helpen door je mond de komende tijd goed te verzorgen door regelmatig de tanden te poetsen en wat mondwater te gebruiken waarmee je de mond spoelt en zo de bacteriën die zich in je mond bevinden te elimineren.
Als het aften zijn dan is dat een teken van een niet al te goede gezondheid en een matige verzorging van jouw mond. Dan ligt de verantwoordelijkheid zeker bij jou zelf om echt beter voor jezelf te zorgen: op tijd naar bed, goed slapen, gezond eten en drinken, niet roken en goed sporten.
Laat je weten of het beter gaat met deze raad?
ReagerenAnoniem7 juli 2010 om 19:19Lees ook:
Bult in mijn mond tussen wang en kaak
http://www.dokter.nl/forum/Tandheelkunde/174149-Bult-in-mijn-mond-tussen-wang-en-kaak.htmlOntsteking aan de ingangen van de speekselklier
Reageren
http://www.dokter.nl/forum/Mond-lippen/215891-Ontsteking-aan-de-ingangen-van-de-speekselklier.htmlAnja vd Berg17 november 2011 om 08:46Topic is 1 jaar en 4 maanden oud, maar ik herken me volledig in het verhaal! Heb er nu ook last van. Jammer dat er geen goede reactie op dit verschijnsel is gegeven. Ben namelijk ook zeer benieuwd wat het zou kunnen zijn. Het is niet echt een fijn gevoel.
ReagerenAnna31 januari 2012 om 17:29[hide][img size=150][li][ol][ul][code][quote]ik herken dit zeker ook maar ik heb ook geen flauw idee wat het is =([/quote][/code][/ul][/ol][/li][/img][/hide]
Reageren