- Anoniem31 augustus 2022 om 16:24
Ik kreeg bij een ijsje eten een klein wondje aan de binnenkant van mijn lip, in mijn mond laat maar zeggen. Het ijsje was wel wat bevroren en ik dacht dat het er een beetje aan bleef plakken. Heeft dit met een slechte mondkwaliteit te maken (dat het snel bloed) of kan het op een andere serieuzere klacht wijzen, onderliggend? Het is wel gestopt met bloeden maar blijft gevoelig.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
31 augustus 2022 om 16:51Je hebt op de lip gebeten en dat heb je niet gevoeld door de koude van het ijs. De lip was dus een beetje verdoofd
ReagerenAnoniem31 augustus 2022 om 17:02Maar is het dan wel normaal dat het gaat bloeden? Dit heb ik soms ook weleens als ik een appel eet. Al een tijdje dacht ik.
Ik maak me meteen zorgen over iets ernstigers.Ik ben een klein poosje geleden bij de dokter geweest voor mijn ziektevrees. Ik heb nu een tijd in mijn hoofd dat ik leukemie heb. Elke blauwe plek die ik niet zozeer kan plaatsen, vermoeidheid, zwakke spieren en nu dus dit (mondbloeding) triggert dat enorm. Dat stapelt alleen maar op. Ik heb uiteindelijk geen bloed geprikt, wel mijn klachten maar vooral angsten op tafel gelegd. Ik ben zo bang om bloed te prikken omdat ik dan het ergste vrees. En nu denk ik had ik het maar wel gedaan.. Maar dan zit ik zo in spanning. Arts dacht er zelf niet aan en heeft mij pillen voorgeschreven (antidepressivum) en een praktijkondersteuner.
Komt dit wel of niet voor bij mensen met leukemie, is dit wel normaal?
ReagerenJohn (moderator)
31 augustus 2022 om 17:13dat is normaal
Reageren