Zoeken Vraag het forum

kloof op tong

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Joris

Dag!

Ik ben er achter gekomen dat ik een redelijk lange kloof op mn tong heb zitten, ongeveer 3cm vanaf het puntje van mn tong, en dan 1cm naar rechts. Ik zie dat ie ook aan de andere kant zit maar dan een stuk minder goed zichtbaar en op net een ander plek (iets meer naar voren). Als mn tong in mn mond ligt zie ik het bijna niet, maar zodra ik hem uitsteek of er spanning op zet wordt ie goed zichtbaar. hij is zon 1,5cm lang, 2mm breed en pakweg 1,5mm diep. Het lijkt alsof ie soms een beetje steekt als er zout of zuur op komt maar ik kan niet precies plaatsen of het daarvandaan komt.

Zou iemand mij kunnen vertellen of dit normaal is?

M.V.G.

B.V.D.

1 reactie
    Reageren
    Joris

De steek kwam niet van de plek, dat was een ander klein wondje.

Overigens ziet de kloof er niet abnormaal uit, het ziet er uit zoals de rest van m’n tong.

Ook is het geen scheur, maar echt een verlaging door (vermoedelijk) de spier.

Reageren
Reageer op: kloof op tong
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.