- Foutjekangebeuren25 juni 2018 om 12:37
Hallo allemaal,
Ik heb dit weekend iets te enthousiast een banaan gegeten op een feestje en vol in mijn tong gebeten. Het gebeurde op een feestje en ik had niet door hoe hard ik beet, waarschijnlijk door de alcohol.
Diezelfde avond thuis kwam ik erachter dat ik toch wel heel hard heb gebeten gezien er een flinke jaap in mijn tong zat. Het heeft niet echt gebloed. Alles zit nog vast, waarmee ik bedoel dat het losgebeten stukje nog hangt hangt boven het wondje. De snee zelf is zon 1 mm diep en 2mm breed gok ik.
Ik probeer mijn mond goed schoon te houden met spoelwater en poets geregeld mijn tanden. Nou rook ik ook maar weet ik niet hoe verstandig dat nou is (gezien de open wond?). Het doet niet echt pijn, het voelt meer als een blaar op mijn tong.
Dankjewel!Ik wil graag weten welke stappen ik kan ondernemen voor spoedig herstel.
8 reactiesReagerenFoutje kan gebeuren25 juni 2018 om 12:47Foutjekangebeuren25 juni 2018 om 12:47John (moderator)
25 juni 2018 om 12:49ik zou toch maar even naar de huisarts gaan als ik jou was.
Reagerenmr23 januari 2020 om 11:30Wat heeft u een uiteindelijk aan gedaan want ik heb her zelfde.
Reagerentongman10 juni 2020 om 13:59Een viertal weken geleden op mijn tong gebeten na een val.
Naar spoed gebracht waar ze de tong gehecht hebben,aanvankelijk genas de tong goed maar sinds een tweetal weken is er geen vooruitgang meer.
Wat kan ik doen.
ReagerenJohn (moderator)
10 juni 2020 om 14:31Ga naar de huisarts en laat ernaar kijken
ReagerenOma7 juli 2022 om 12:05Door hard stukje kibbeling snee in min tong
ReagerenSuzan7 juli 2022 om 14:50@Oma het advies even contact op te nemen is al meerdere malen op vergelijkbare vragen gegeven….
Reageren
Neem dus even contact op met je huisarts, dan kan die beoordelen of er naar gekeken moet worden