Zoeken Vraag het forum

Gat in tong gebeten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Foutjekangebeuren

Hallo allemaal,

Ik heb dit weekend iets te enthousiast een banaan gegeten op een feestje en vol in mijn tong gebeten. Het gebeurde op een feestje en ik had niet door hoe hard ik beet, waarschijnlijk door de alcohol.

Diezelfde avond thuis kwam ik erachter dat ik toch wel heel hard heb gebeten gezien er een flinke jaap in mijn tong zat. Het heeft niet echt gebloed. Alles zit nog vast, waarmee ik bedoel dat het losgebeten stukje nog hangt hangt boven het wondje. De snee zelf is zon 1 mm diep en 2mm breed gok ik.

Ik probeer mijn mond goed schoon te houden met spoelwater en poets geregeld mijn tanden. Nou rook ik ook maar weet ik niet hoe verstandig dat nou is (gezien de open wond?). Het doet niet echt pijn, het voelt meer als een blaar op mijn tong.

Dankjewel!Ik wil graag weten welke stappen ik kan ondernemen voor spoedig herstel.

8 reacties
    Reageren
    Foutje kan gebeuren

Dit was de tong diezelfde avond

Bijlagen:
    Reageren
    Foutjekangebeuren

Dit is de tong 2 dagen erna

Reageren
    John (moderator)

ik zou toch maar even naar de huisarts gaan als ik jou was.

Reageren
    mr

Wat heeft u een uiteindelijk aan gedaan want ik heb her zelfde.

Reageren
    tongman

Een viertal weken geleden op mijn tong gebeten na een val.

Naar spoed gebracht waar ze de tong gehecht hebben,aanvankelijk genas de tong goed maar sinds een tweetal weken is er geen vooruitgang meer.

Wat kan ik doen.

Reageren
    John (moderator)

Ga naar de huisarts en laat ernaar kijken

Reageren
    Oma

Door hard stukje kibbeling snee in min tong

Reageren
    Suzan

@Oma het advies even contact op te nemen is al meerdere malen op vergelijkbare vragen gegeven….
    Neem dus even contact op met je huisarts, dan kan die beoordelen of er naar gekeken moet worden

Reageren
Reageer op: Gat in tong gebeten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.