Zoeken Vraag het forum

Witte vloed?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik ben een vrouw die heel hygiënisch is qua verzorging van de vagina. Ik was daarom ook dagelijks met lactacyd omdat ik dit een fijn en fris gevoel vind(ik heb gelezen dat teveel wassen met zeep niet goed is).

Laatst had ik seks met mijn partner, maar het smaakte bij mij heel zuur. Ik heb wel een beetje afscheiding in m’n onderbroek, maar niet meer als normaal. Wel heb ik vorige week erge diarree gehad en ontlasting met slijm. Daarvoor heb ik een tijd niet goed gegeten ivm ziek zijn. Nu heb ik op internet gelezen dat het candida kan zijn. Maar toch weet ik niet of dat het is.. Want hoe zou ik het gekregen moeten hebben. Ook heb ik de symptonen ervan niet.. Alleen een witte afscheiding. Het zou kunnen zijn dat m’n ph waarde van slag is omdat ik de laatste tijd wat minder weerstand heb.

Ik heb altijd dezelfde partner gehad in bed, dus een SOA kan het niet zijn.

Ik heb een vaginaal douch gekocht en dit gedaan, het voelt wel prettiger.

Weet iemand of ik me zorgen moet maken over een infectie, en wat ik dan moet doen? of dat ik me teveel zorgen maak om iets onschuldigs?

Alvast bedankt

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Een schimmelinfectie kan dus altijd spontaan ontstaan. Met hygiëne heeft dat niet veel te maken. Overigens denk ik wel dat het dagelijks gebruik van lactacyd wel wat teveel is. Overigens kan het heel goed zijn dat de zuurtegraad van je vagina van slag is als je ziek bent geweest. Ik zou me dus niet al te veel zorgen maken. Gebruik de vaginale douche regelmatig(met alleen water) en gebruik de lactacyd iets minder vaak.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor het bericht! Denk je dat het een schimmel infectie is? Ik heb de vaginale douch dus wel met vloeistof gebruikt om het inwendig goed te reinigeb, nu ga ik het dagelijks met alleen warm water doen. Zal de ph waarde snel dalen of kan het lang duren?

Reageren
    Anoniem

Ik heb trouwens ook gelezen dat je rond de eisprong pijn in je buik kan hebben en lastr kan hebben van dikke witte en zure afscheiding. Het is nu inderdaad de periode van m’n eisprong, zou dit ook de oorzaak kunnen zijn?

Reageren
    John (moderator)

Ook dat is mogelijk. Dan is het cervixslijm.
    Maar dat komt dan echt alleen maar rondom je eisprong

Of het een schimmelinfectie is kan ik zo niet zeggen. Dat hoeft zeker niet.
    De ph waarde herstelt in principe vrij snel.

Reageren
Reageer op: Witte vloed?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.