- Anoniem21 juni 2016 om 20:22
Hallo, mijn man en ik maken ons namelijk nu zorgen.. ik hoop dat het niet nodig is.
Wij hebben seks gehad met een condoom maar deze is gescheurd. Nu is mijn menstruatie zondag 19 juni begonnen en ben ik inweze nog ongesteld. Kan het zijn dat wij zwanger kunnen worden ? En zoja ? Kan dit kwaad voor de baby ?
Ik voel me er niet lekker bij. Wij willen heel graag een kindje, maar ik maak me zorgen omdat het gebeurt is tijdens mijn menstruatie of dat ongezonde effect kan hebben ? Had het liefste gezien nadat mijn menstruatie is afgelopen en dat we zo schoon zeg maar aan onze kinderwens kan beginnen.Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb kunnen uitleggen. Bedankt alvast!
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 juni 2016 om 20:26Tijdens de menstruatie kun je niet zwanger raken…..
ReagerenAnoniem21 juni 2016 om 21:19Oke, wij dachten dat er een mogelijkheid bestond om zwanger te worden tijdens een menstruatie.
Reageren
Zo aan sommige hun verhalen te lezen via internet. Zelfs als ze de map slikken tijdens de menstruatie.John (moderator)
21 juni 2016 om 21:31Je moet niet alles voor waar aannemen wat mensen op internet schrijven.
ReagerenAnoniem21 juni 2016 om 21:39Nee oke, sommige zullen ook wel niet kloppen maar ik wou het echt zeker weten. Niet dat het nare gevolgen heeft op de baby. Stel dat we wel zwanger zouden worden.
De map slikken kan geen kwaad tijdens de menstruatie ?
ReagerenJohn (moderator)
21 juni 2016 om 21:51Hoezo zou dat nare gevolgen op de baby moeten hebben?
Ik denk toch dat je je onnodig zorgen aan het maken bent.
Een menstruatie ontstaat wanneer er na de eisprong ( ca 14 dagen voor de menstruatie)geen innesteling plaats vindt van een bevruchte eicel. Het baarmoederslijmvlies laat dan los om vervolgens weer aan te groeien voor een eventuele volgende innesteling.Om zwanger te raken, moet er een eicel worden bevrucht. Een eicel is maar 24 uur na de eisprong vruchtbaar. De eisprong vindt ca. 14 dagen voor de menstruatie plaats.
Er heeft bij jou na de eisprong geen innesteling plaats gevonden van een bevruchte eicel. Daardoor is je menstruatie op gang gekomen.
Reageren
Tijdens de menstruatie laat dus het slijmvlies los. Dan kan er dus sowieso geen innesteling meer plaats vinden.
Kortom: tijdens de menstruatie kun je niet zwanger raken. Dat is niet mogelijk.
om 2 redenen: geen eisprong want die is al lang geweest en geen slijmvlies waar een innesteling in plaats zou kunnen vinden.Anoniem21 juni 2016 om 22:06Oke bedankt voor je info!
Geen idee of het nare gevolgen kon hebben op een baby. Vandaar mijn vraag. Maar volgens de website van libresse staat dat er wel een mogelijkheid kon zijn dat je zwanger kan raken tijdens je menstruatie. Maar u heeft er meer verstand van als ik, anders zou ik het ook niet vragen natuurlijk.
Ik ben al gauw een stresskip van mijzelf en we willen het gewoon goed doen als we bezig gaan met onze kinderwens alleen kwam dit een beetje uit als een ongeluk. We wouden nadat ik niet meer bloede beginnen aan onze kinderwens en niet met bloed zeg maar.. vandaar de condoom.
ReagerenJohn (moderator)
21 juni 2016 om 22:52Het bloeden zou ook dan totaal geen invloed op een baby hebben
Niks om je dus zorgen over te makenLees ook eens:
Reageren
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwangerschap/148862-wij-willen-een-baby.html