Zoeken Vraag het forum

rose afscheiding

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Incognito

Hallo!

Een paar dagen voor mijn menstruatie, heb ik vaak last van rose kleurige afscheiding.. Wat betekent dit?

ps. ben nog maagd & gebruik geen anticonceptie!

2 reacties
    Reageren
    Esther

Je lichaam doet soms andere dingen dan je normaal gesproken zou kunnen verwachten. Ik kan mij voorstellen dat je wilt weten wat de oorzaak van de roze afscheiding is.

De eerste gedachte is natuurlijk een zwangerschap als gevolg van een implantatie maar als je maagd bent is dat natuurlijk uitgesloten. Er zijn tal van andere oorzaken van een licht roze afscheiding voor de menstruatie.

Een andere oorzaak is spotting, maar je gebruikt geen anticonceptie zeg je.

Maar om vast te stellen wat nu preices de oorzaak zou kunnen zijn is er nog wat meer informatie nodig.
    Bijvoorbeeld, ben je regelmatig ongesteld en hoeveel dagen telt jouw cyclus? Wanneer was je laatste menstruatie? heb je wel eens een blaasontsteking gehad? Heb je last van branderigheid bij het plassen en moet je vaker plassen dan normaal?

Meestal is de oorzaak trouwens een schommeling in de hormoonhuishouding maar dat geeft jou natuurlijk geen zekerheid.

Reageren
Reageer op: rose afscheiding
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.