Hi!
Ik ben onlangs -na 15 jaar- gestopt met de pil. Ik was 15 toen ik begon en weet dus niet meer hoe mijn lichaam/menstruatie was voor ik met de pil begon. Dat ik menstrueerde weet ik wel. Ik kan me niet heugen dat hij toen onregelmatig was maar hoeveel dagen mijn cyclus was weet ik niet.
Ik heb op 2 november mijn laatste pil geslikt. Een aantal dagen daarna de laatste onttrekkingsbloeding gehad. Op 10 november had ik dus eigenlijk weer moeten beginnen, maar die pil heb ik niet meer genomen.
Precies een week daarna, op 17 november, kreeg ik opeens bruine afscheiding. Het was zo donker dat ik het verwarde met ontlasting. Het was wel een dusdanige hoeveelheid dat ik een tampon in moest doen. Dit heeft 1,5 dag aangehouden maar leek toen weer te stoppen. Vanmorgen wederom bruine afscheiding (20 november). Verder heb ik al een aantal dagen last van een pijnlijke/opgezette baarmoeder met af en toe een kramp. Ik voel het soms als ik loop of als ik er op druk.
Ik heb dit wel eens eerder gehad toen ik nog aan de pil zat, bruine afscheiding een week na de ontrekkingsbloeding, ik zag dat altijd als wat oud bloed wat nog naar buiten moest komen. Het stopte ook altijd weer maar omdat ik nu gestopt ben met de pil weet ik even niet goed meer wat bij wat kan horen…
De dokter geeft aan dat het bij het ontpillen kan horen, maar dat ik een uitstrijkje moet laten maken als het aanhoudt.
Ik heb 1x (veilig) seks gehad na stoppen met de pil. Dit was ongeveer 3 dagen voor de bruine afscheiding, het lijkt dus in elk geval niet door de seks te komen. Ik ga er van uit dat ik dat dan eerder dan 3 dagen had opgemerkt.
Hebben meer vrouwen last gehad van deze klachten? En met name van het bruine bloedverlies?
Is dit normaal bij ontpillen, soms na het einde van een menstruatie of een combinatie van?