- onzeker18 september 2019 om 21:37
Hallo,
Sinds 1,5 week heb ik last van menstruatieklachten, zonder ongesteld te worden.
Ik ben bijna een week overtijd en ik voel me erg verkouden en misselijk. Dit is pas sinds twee dagen zo.
Afgelopen zaterdag dacht ik echt dat ik ongesteld zou worden, mijn benen deden zooo pijn, misselijk, last van buikkrampen en rillingen, maar toen ging de pijn weer weg. Toen begonnen mijn borsten pijnlijker te worden en eergister ging het weer weg, nu sinds gister weer die pijn in mijn borsten en mijn buik. Ik heb vaak last van pms klacht en, maar nooit zoals nu alsof ik ongesteld ben zonder bloed.
Wat kan de oorzaak zijn?
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
18 september 2019 om 22:55Pms zou dan dus kunnen.
ReagerenCatootje19 september 2019 om 07:32Pms kan te maken hebben met voedingspatroon, oestrogeendominantie en tekorten aan voedingsstoffen. Oestrogeendominantie kan ook problemen geven met je cyclus. Als je de pil hebt gebruikt: die versterkt de oestrogeendominantie. Overigens zegt bloedonderzoek weinig over tekorten.
ReagerenOnzeker19 september 2019 om 22:30Mijn vraag is meer wat de oorzaak van overtijd kan zijn? Ik heb wel de klachten, maar ik ben al week overtijd. Mijn eisprong was twee weken geleden…
ReagerenJohn (moderator)
19 september 2019 om 22:44Als je eisprong 2 weken geleden was, dan kun je dus geen week overtijd zijn. De menstruatie begint in de regel ca 2 weken na de eisprong
Reagerenonzeker21 september 2019 om 21:25Dat is niet altijd het geval. Ik had mijn ei op 2 september. Vorige keer werd ik 13 aug ongesteld en daarvoor 14 juli. Na aanleiding van mijn vorige menstruatie heb ik het berekend dat ik een week overtijd ben, of moet ik ervanuit gaan dat het precies na de ovulatie 14 dgn later menstruatie had moeten zijn? Dan ben ik alsnog 5 dagen overtijd nu.
ReagerenJohn (moderator)
21 september 2019 om 21:36Dat hangt van de cyclus af. Als je een regelmatige cyclus hebt, dan is je menstruatie ongeveer 14 dagen later. Maar daar kunnen wel 2-3 verschil in zitten.
Reageren